Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Vad tror ni om veckorna framöver? minskade restriktioner, men sportloven börjar.
Jag ska åka med SK1415 ARN-CPH 06:00 den 17/2, behöver checka in väska och innehar EBG.
Det är ju dock lite begränsat med alternativ att ta sig till arlanda vid denna tid. (jag utgår från Mariatorget), är första arlanda express tidigt nog under första sportlovsveckorna tror ni? (inte stockholms lov dock). Det ankommer arlanda 04:38
Inga problem, du kommer även att hinna till loungen som öppnar 05,00
Trevlig resa.

Datapunkt strax före kl 13 idag, 1 minut på Fast Track och 4 minuter på vanliga säkerhetskontrollen [den vänstra], något längre irl på grund av det var i princip bara barnfamiljer med småbarn och strollers.

Snabbrapport från Sportlovslördag vecka 9 den 26/2
  • Säkerhetskontrollen vid SkyCity kl 04:40 - 0 min kö, FastTrack var stängd
  • SAS Lounge kl 04:50 - kö ner längs hela trappen, rätt bra tempo på blippandes när dom öppnade kl 05:00
Vågade inte ta frukosten på Amex/Pontus med tanke på att vi hade boarding 05:30. o_O

Last edited:
Snabbrapport från Sportlovslördag vecka 9 den 26/2
  • Säkerhetskontrollen vid SkyCity kl 04:40 - 0 min kö, FastTrack var stängd
  • SAS Lounge kl 04:50 - kö ner längs hela trappen, rätt bra tempo på blippandes när dom öppnade kl 05:00
Vågade inte ta frukosten på Amex/Pontus med tanke på att vi hade boarding 05:30. o_O
Det var rätt bra kö till Pontus 04:50, så vi skippade också den frukosten idag och spelade säkert framför egen kasse och gick till SAS-loungen.

Fan jag glömde helt bort påsklovet på måndag, hoppas uppladdningen av dokumenten blir godkända hos Lufthansa nu så man kan checka in online inför fakiren på måndag till Frankfurt...

Vid resa till Rom i förra veckan försökte jag ladda upp våra dokument (vaccinintyg + PLF) via Digital Document Check på Lufthansas hemsida. Det funkade inte, fick felmeddelande flera gånger. På Arlanda kollades vid incheckningen inga intyg alls, vilket var förvånande.

Toppen