Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Lite OT, men hur är kö situationen på Bromma?
Ett alternativ kan ju vara att boka SN och flyga ut via Brussel för att slippa köa i timmar

Flög Bromma i torsdags till Visby med avgång 10.00 och det var Noll kö jag menar noll var helt själv i security kl 09.20 rätt skön snubbe i security som jag gafflade med när jag påtalade skillnaden från tisdagen när jag flög på Arn ” här har vi koll” sade han och sa att det är olika bolag som sköter security i Bromma vs Arn och vi är inga amatörer vs det andra bolaget som sagt med glimten i ögat.

Finns det något flyg Skavsta-Arlanda, så man på det sättet kan ta sig förbi köerna?
Seriöst, vilken är den närmaste flygplatsen till Stockholm, som flyger till Arlanda. Sitter hellre på "kö" på tåg/flyg än står i kö på Arlanda.

Finns det något flyg Skavsta-Arlanda, så man på det sättet kan ta sig förbi köerna?
Seriöst, vilken är den närmaste flygplatsen till Stockholm, som flyger till Arlanda.

Den närmaste flygplatsen är Bromma, då blir det Gustaf Fridolin-linjen:
upload_2022-6-11_16-26-44.jpeg

Fd statsministern Stefan Löfven provade också den rutten:
upload_2022-6-11_16-28-56.png

Miljöskadan är stor när ett flygplan flyger 4 mil till en flygplats Miljöpartiet vill lägga ned – Ljusnan

Nu uppmanar Swedavia att man inte skall komma förtidigt till Arlanda 2-3 timmar före avgång räcker säger de!
Vissa kommer 8 timmar innan avgång.
Källa DN

Nya åtgärder på Arlanda – väg och tåg påverkas - DN.SE
Det är ju lite ironiskt att de har bett folk att komma extra tidigt till flyget, och att de nu säger att de nuvarande problemen är pga att folk faktiskt gjorde som de sade och kom extra tidigt till flyget.

De får börja med slots där också. Om ditt flyg går kl 7 måste du checka in mellan 430 och 530 och passera security mellan 5 och 630 eller något sådant. Men chansen att få folk att följa något sådant är väl ganska precis noll.

Jag håller med om att Sundsvall ligger bäst till. Om man bor i södra Stockholms län kan färjan över till Visby också vara ett alternativ eller om man bor kring Norrtälje kanske färjan till Mariehamn från Kapellskär kan vara en kul labrovink. Det går dock inte så många flyg från Mariehamn till Arlanda (2 per vardag och 1 på söndagar tror jag).

Toppen