Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Jilar

Ny medlem
Just nu på Arlanda:

Tretimmars-kontroll utanför ingången (lyckades ta mig förbi då jag var tidigt ute)

Ingen kö till självincheckningsmaskinerna.

1 min kö till SAS self service bag drop

0 min kö till Fast track security.

Ingen kö till Pontus.

Lugnt och skönt i SAS-loungen.
 

EgOscar

Medlem
Ytterligare en lugn morgon: Tretimmars-kontroll i Skycity

1-3 min kö vid security T5, Fast track security i praktiken samma då inget eget band.

Ingen kö till Pontus. Lugnt och trevligt.
 

Sullon

Medlem
Arlanda Express kör fram till Terminal 5 igen. Resenärer som har mer än tre timmar till avgång måste gå av stationen innan.

Ingen kö till bagdrop/prio checkin. Fast track och vanliga säkerhetskontrollen ingen kö, ca 11.15 idag.
 

IcyPower

Medlem
nån som har koll på när de brukar köra tretimmarskontroll? tänkte checka in ikväll för flyget som går imorgon (SAS) men det går ju inte om man inte blir insläppt i terminalen...
 

pinksson

Medlem
Flyger ARN-CPH-LAX på måndag och flyger avgår vid 06, räcker det att vara på plats två timmar innan om man har plus? Alltså priority?
 

mha321

Medlem
Flyger ARN-CPH-LAX på måndag och flyger avgår vid 06, räcker det att vara på plats två timmar innan om man har plus? Alltså priority?
Med eller utan baggage? Utan baggage skulle jag säga att det är lugnt, även om kön i FastTrack är lång ibland så pratar vi inte om timmar längre vad jag vet. Och du går ju inte genom pass kontrollen på Arlanda utan i Köpenhamn.

Med baggage borde det funka också men då börjar det bli lite mer riskfyllt, den kön är betydligt långsammare och 06 är ju när det är långa avgångar...
 

pinksson

Medlem
Med eller utan baggage? Utan baggage skulle jag säga att det är lugnt, även om kön i FastTrack är lång ibland så pratar vi inte om timmar längre vad jag vet. Och du går ju inte genom pass kontrollen på Arlanda utan i Köpenhamn.

Med baggage borde det funka också men då börjar det bli lite mer riskfyllt, den kön är betydligt långsammare och 06 är ju när det är långa avgångar...
Med 4 incheckade väskor på två personer, så kanske ska vara där 2,5 timme innan då..
 
Toppen