Senaste nytt

Hur påverkas andra flygplatser av terrordåden i Bryssel?

Nu blir det lite OT men jag är rätt säker på att beväpnade vakter aldrig varit till för att skapa någon fiktiv säkerhet utan snarare för att kunna motverka problem när de uppstår...

Nu blir det lite OT men jag är rätt säker på att beväpnade vakter aldrig varit till för att skapa någon fiktiv säkerhet utan snarare för att kunna motverka problem när de uppstår...
Det måste absolut vara en del och antagligen den viktigaste uppgiften. Men hade det varit det enda syftet med beväpnade vakter hade man inte behövt ha vakter i hallen eller vid ingångar, det hade räckt med någon form av beredskapsstyrka som fanns i nära anslutning. Så en del av motivet måste absolut vara att skapa en känsla av trygghet och i bästa fall kanske vara avskräckande.

Lite OT som sagt, så jag släpper diskussionen där.

Jag kommer vara på Arlanda och Frankfurt i kväll och kan rapportera vad som händer då. I morgon är jag i FRA, MUC och BOS..

Jag kommer vara på Arlanda och Frankfurt i kväll och kan rapportera vad som händer då. I morgon är jag i FRA, MUC och BOS..

Rapportera gärna lite om FRA är du snäll... jag skall nämligen dit i morgon om det inte är total kaos för då hoppar jag det!

Det där är exakt vad jag är rädd för - det är ju farligare att stå i kö med folk som inte är screenade än att vara där inne och det är inget som har ändrats idag. Det är stora folkmassor som är måltavlor, inte airside/flygplan/båtar/vfsh.
Visst är du en av de största kämparna mot förkortningar? I alla fall när andra använder några ;). Vad betyder vfsh, jag har aldrig hört det innan?

Precis pratat med kusin som jobbar på MUC och hon rapporterar att det kom (ännu!) mer polis med automatiska vapen som patrullerar.
Allt flyter som det ska, enligt henne.

Visst är du en av de största kämparna mot förkortningar? I alla fall när andra använder några ;). Vad betyder vfsh, jag har aldrig hört det innan?
Vad Fan Som Helst. Ungefär lika household som 80-talets slipsnålar som med förkortning sa att man inte kunde göra business sittandes på arslet.

Toppen