Senaste nytt

Hur påverkas andra flygplatser av terrordåden i Bryssel?

Skärp Er för fan! Det har skett i terrorattack och ni fjantar Er med sådant här! Håll er till ämnet eller gå in på andra oseriösa forum! @Samosaguas @RickardG
Oj!

För din information, det sker i princip terrorattacker varje dag. Det är fruktansvärt och oerhört tragiskt, för alla som drabbas och för deras familjer. Oavsett om det är belgare, turkar, irakier eller syrier som drabbas. Det är också fruktansvärt för samhällsklimatet och att avståndet mellan människor ökar för varje attentat. Tillåt mig dock ha en motsatt åsikt än dig gällande humor (möjligtvis dålig humor, men ändock humor).

OSL Gardemoen har hevet sikkerhetsrutinene noe sa de i radioen, men hva det innebærer aner jeg ikke. De sa også at Oslo Syd TRF som blandt annet betjenes av Widerø, SAS code share og KLM er alt uforandret.
Skal selv på en rekke langturer neste uke.

Kö hela vägen från Frankfurt till flygplatsen. Polisen har stängt av tre filer på motorvägen precis innan avtaget till flygplatsen.

I Düsseldorf märks inte speciellt. Säkerhetskontrollen var lugn och de hade en vanlig trevlig dag på jobbet.
Det var mycket tyska poliser ute runt Aachen, men efter det såg jag inget.

Om FRA kan jag rapportera ikväll/imorgon. Men är det lika lugnt som här kan @EBGGOT allt åka.

Det där är exakt vad jag är rädd för - det är ju farligare att stå i kö med folk som inte är screenade än att vara där inne och det är inget som har ändrats idag. Det är stora folkmassor som är måltavlor, inte airside/flygplan/båtar/vfsh.
Håller med. Tänk om dom istället för att leka gestapo och stoppa folk när de har vätska i 2 påsar istället för 1. Säkerhets personal på många flygplatser, speciellt I UK (men även skavsta) har helt felt attityd och borde ha ett annat jobb. Dörrvakt på spybar kanske?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen