Senaste nytt

Hur påverkas andra flygplatser av terrordåden i Bryssel?

LAX terminal 4 ingen skillnad mot häromdan använder visserligen TSA Precheck men köerna i övrigt var de samma

I Düsseldorf märks inte speciellt. Säkerhetskontrollen var lugn och de hade en vanlig trevlig dag på jobbet.
Det var mycket tyska poliser ute runt Aachen, men efter det såg jag inget.

Om FRA kan jag rapportera ikväll/imorgon. Men är det lika lugnt som här kan @EBGGOT allt åka.
Ankomst på FRA var hur lugn som helst.

Miami helt normalt, kanske lite fler polisbilar utanför terminalen för 1 timme sedan, jag släppte av mitt resesällskap vid terminalen och åkte sedan för att lämna tillbaka hyrbilen, flyger BA208 till Heathrow om ett par timmar , security check gick på mindre än 5 minuter ingen extra kontroll mot vad som är normalt här

Linköping Flygplats imorse var allt som vanligt, det var lite mer barnfamiljer bara.
Kastrup igårkväll märktes det inte av speciellt mycket heller är just nu i Loungen på Kastrup så har ej varit ute i check in area.
Passerar även Frankfurt, New Ark och Minneapolis idag så kan rapportera vidare om jag ser eller märker något konstigt.

Linköping Flygplats imorse var allt som vanligt, det var lite mer barnfamiljer bara.
Kastrup igårkväll märktes det inte av speciellt mycket heller är just nu i Loungen på Kastrup så har ej varit ute i check in area.
Passerar även Frankfurt, New Ark och Minneapolis idag så kan rapportera vidare om jag ser eller märker något konstigt.

Säkerhetsläget i New Ark måste vara spänt :) Trevlig resa !

Ja det är det enda jag fruktar med resan idag!
Jag har bara knappa två timmar för mitt byte där till United inrikes så jag hoppas att jag hinner med.
Men jag ska kanske inte klaga ändå då resan dit är Lufthansa F från Frankfurt =)

Bara hoppas att det går bra, då jag tidigare inte haft något problem med connections på EWR.

Säkerhetsläget i New Ark måste vara spänt :) Trevlig resa !

Köln igår kväll inget särskilt, samma griniga gnäll om fel påse för vätskor (på Tegel kollades den utan kommentar) som man hade kunnat förvänta sig även utan attentat.

Tror den långsiktiga följden blir säkerhetskontroll vid flygplatsingångar, som redan finns på vissa ställen (Moskva, Istanbul, Tel-Aviv på rak arm).

Är på Arlanda nu. Några fler poliser här än vanligt, men annars inte så stor skillnad från vanligt.
Kommer att vara i Istanbul senare under dagen för att fortsätta till Tirana. Får se hur det ser ut där.

Toppen