Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Det finns grader i helvetet...

Man ska beställa allt man vill ha till maten vid samma tillfälle. Det man eventuellt vill ha efter att serveringen avslutats kan man beställa separat.

De kommer dock inte med vagnen, utan man får plinga.

Nån SAS-chef borde åka i fängelse för att, med kirurgisk precision, ha lyckats totalt punktera en tidigare väldigt bra produkt, genom enbart ett litet antal små förändringar.

Du kan ju alltid plinga och ta tid.. efter 10-15 minuter brukar jag tröttna och gå bak.. Servicen i Plus är ju under all kritik på Long Haul.. SAS har verkligen förstört ett mkt bra koncept (när det kom) och gjort det riktigt dåligt. Enda anledningen att åka Plus är ju poängintjäningen (och stolen).

Jag är nog knäpp men jag delger alltid min upplevelse och förslag på förbättringsområden (där det behövs) inom "allt" som har med service och kundrelationer att göra allt ifrån restaurangbesök, flyg, hotell till hantverkare. Det tar sin lilla tid men det är det enda sättet "de" kan få reda på om de är rätt ute.
SAS får mest ros medan t. Ex Thau får ris osv.

Problemet med Plus är att personalen finns längst bak och alltså måste gå igenom hela långa Ekokabinen för att komma fram till Plus, och chansen att de kan göra det utan att bli uppehållna i 10-15 minuter av pax i Go som vill beställa en kaka eller få en ny spypåse eller svara på nån fråga om IFEn är obefintlig.

Om de hade haft en CC placerad i businessgalleyt för att serva Plus så hade det blivit stor skillnad. Kanske overkill på 340 men på 330 med 56 platser i Plus är det rimligt tycker jag.

Problemet med Plus är att personalen finns längst bak och alltså måste gå igenom hela långa Ekokabinen för att komma fram till Plus, och chansen att de kan göra det utan att bli uppehållna i 10-15 minuter av pax i Go
Du gör alltså antagandet att de faktiskt lämnar sin skyddade plats bakom gardinen? :p:rolleyes:

Skämt åsido. Jag tycker faktiskt att de allra flesta CC på SAS är toppen! Senaste veckan har jag bland annat blivit "påtrugad" ett par flaskor "bubbel" för att "testa kylen på hotellet" (helt utan att jag bad om det utan bara som en trevlig gest, säkert mot alla regler) och haft en diskussion om Lilla Grisens utfasning med en CC som absolut inte såg ut som hon hade den minsta koll, men det hade hon!

Men visst finns det även nitlotter... :(

Toppen