Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

men en öl eller ett glas vin till en film under natten måste väl funka att beställa? Annars blir ju ölen varm :)

Allt på en gång..., någon på Sas tycker att det är bra service till resenärerna. Men jag har varit med om att personalen inte håller med och faktiskt tagit en extra sväng i strid med instruktionen. ;)

Tips är att hålla sig till drycker som går bra rumstempererade såsom röd vin, whiskey o.s.v.

Det finns grader i helvetet...

Man ska beställa allt man vill ha till maten vid samma tillfälle. Det man eventuellt vill ha efter att serveringen avslutats kan man beställa separat.

De kommer dock inte med vagnen, utan man får plinga.

Nån SAS-chef borde åka i fängelse för att, med kirurgisk precision, ha lyckats totalt punktera en tidigare väldigt bra produkt, genom enbart ett litet antal små förändringar.

Enligt kollektivavtalet behöver crew bara gå med drinkvagnen 1 gång på en transatlantisk flygning och du måste som sagt beställa in allt på samma gång.

Vill du bli serverad kall öl vid din sittplats bör du välja nåt annat bolag.....
Har du en källa till detta? Jag tycker det låter som en Urban Legend. Eller var det ett skämt?
Nä såklart är det säket Rikard Gustafsson som tycker att crew inte skall behöva jobba på jobbet med och köra drinkvagn så de därmed levererar kanske marknadens mest undermåliga service på Long Haul. Så möter man konkurrensen o blir en vinnare i slutändan!

Det var däremot ett försök till skämt.

.

Det var däremot ett försök till skämt.
Borde ha fattat det... :oops: Kändes inte rimligt att detaljer på denna nivå tas upp i kollektivavtal men med "SAS-facket" kändes det som det kunde stämma ändå...

Det känns ju som sagt fullkomligt värdelöst att snåla på detta sätt i något som ska vara typ "premium ekonomi". Jag har flugit på "billigaste" ekonomibiljett långdistans med "massor" av andra bolag och jag kan inte påminna mig några begränsningar eller sura miner utan alltid fått det jag vill dricka. Nu pratar vi kanske inte om några johnnyvolymer men helt klart mer än en servering.

Vilka andra bolag tar egentligen betalt för dryck på långdistans i ekonomi? USA-bolag?

Borde ha fattat det... :oops: Kändes inte rimligt att detaljer på denna nivå tas upp i kollektivavtal men med "SAS-facket" kändes det som det kunde stämma ändå...

Det känns ju som sagt fullkomligt värdelöst att snåla på detta sätt i något som ska vara typ "premium ekonomi". Jag har flugit på "billigaste" ekonomibiljett långdistans med "massor" av andra bolag och jag kan inte påminna mig några begränsningar eller sura miner utan alltid fått det jag vill dricka. Nu pratar vi kanske inte om några johnnyvolymer men helt klart mer än en servering.

Vilka andra bolag tar egentligen betalt för dryck på långdistans i ekonomi? USA-bolag?

Nej där ingår det normalt.

LCCer. Level, Norwegian, wow (medans de fans), Iceland air (i lägsta klasser) osv.

Toppen