Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Första gången jag ska resa plus i Europa, vad ingår i mat, snacks och dryckesväg?

Ngn som åkt nyligen STO - ALC? Tycker mig läst att det är begränsningar antal drycker mm, stämmer?

Förstår att maten nog inte är så där super mkt att hurra för, men kan man förbeställa/kolla menyn innan?

Tack!

Första gången jag ska resa plus i Europa, vad ingår i mat, snacks och dryckesväg?

Ngn som åkt nyligen STO - ALC? Tycker mig läst att det är begränsningar antal drycker mm, stämmer?

Förstår att maten nog inte är så där super mkt att hurra för, men kan man förbeställa/kolla menyn innan?

Tack!

Har aldrig blivit nekad något extra jag velat ha, men dem springer gärna snabbt förbi efter första serveringen tycker jag. Svårt att få tag på personalen utan att behöva gå och hämta dem.

Har aldrig blivit nekad något extra jag velat ha, men dem springer gärna snabbt förbi efter första serveringen tycker jag. Svårt att få tag på personalen utan att behöva gå och hämta dem.
Vill du slippa springa så finns ju en knapp i panelen ovanför dig ;)
Vid rimlig konsumtion och en trevlig ton har jag hittills aldrig upplevt själv eller sett någon annan bli nekad vad de velat ha. Däremot har jag hört hur det påtalats att det som beställs är tänkt att konsumeras ombord när passageraren lastat ner andra rundan vin och nötter i väskan.
Boxmaten varierar rätt stort i smakupplevelse, är den inte till belåtenhet brukar det finnas pizza eller mackor som alternativ.

Tack!
Här är vad @Homer fick på aktuell sträcka. Ingenting annat serverades eftersom det skulle säljas i den andra kabinklassen. Otroligt svagt.

Plåta Boxen - mat i SAS Plus inom Europa | Sida 25 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tack för era svar :)

Håller med, inget vidare :( Man kan alltså inte förbeställa innan? Och inte heller se menyn innan?
Det enda du i Plus kan förbeställa är specialmåltider (typ vegetariskt, veganskt, kosher osv.) eller mat för spädbarn och barn (det gjorde jag till Alicante för några veckor sedan, bra barnmat).

Spädbarnsmaten är bra men barnmaten ska man akta sig noga för. Torr och smaklös pasta med kyckling utan något som helst att lyfta utom en tomat med lite tur. Aldrig lyckats pricka något annat och nu gett upp. Större chans att få barnen att äta av den konstigaste boxen i sortimentet.

Spädbarnsmaten är bra men barnmaten ska man akta sig noga för. Torr och smaklös pasta med kyckling utan något som helst att lyfta utom en tomat med lite tur. Aldrig lyckats pricka något annat och nu gett upp. Större chans att få barnen att äta av den konstigaste boxen i sortimentet.
Köttbullar, pasta, paprika, morot, gurka, tomat, melon, vindruvor, liten chokladbit och juice. Alldeles utmärkt för mina barn, 2 och 4 år. Stavanger-Alicante för två veckor sedan.

e1f0a3d82f3acb9104d4d9de9be3725c.jpg

Köttbullar, pasta, paprika, morot, gurka, tomat, melon, vindruvor, liten chokladbit och juice. Alldeles utmärkt för mina barn, 2 och 4 år. Stavanger-Alicante för två veckor sedan.

Förvisso tror jag det var Go till Tokyo, men då var barnmåltiden samma som vuxen, men med salladen utbytt mot en snickers, typ. Har alltid beställt vuxenmat till vårt barn sen dess.
Det ni fick såg ju jättebra ut!

Toppen