Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Har aldrig haft problem att få val på long haul och dricka till maten vill de att man tar samtidigt som ”fördrink”har jag noterat. Men kanske inte folk tänker på det men tycker personalen på longhaul är riktigt bra

"vill att man tar" stämmer inte med mina upplevelser i plus. Tar man inte in allt man vill dricka redan under fördrinken så får man inget mer.
 
"vill att man tar" stämmer inte med mina upplevelser i plus. Tar man inte in allt man vill dricka redan under fördrinken så får man inget mer.
Låter inget vidare förändringarnas vindar verkar blåsa bara man vet vad som gäller man vill ju helst slippa picknick
 
Fantastisk!
Denna tråd som i stort handlar om chipspåsar eller ej samt gå bak och ödmjukt fråga efter en öl har 509inlägg samt lästs av drygt 98.000 pers tror jag det var. Och hur många inlägg av dessa 509 är överväldigande positiva.
Säger väl det mesta om service nivån på SAS plus upplägg.
För egen del väljer jag när det är möjligt övriga Star A bolag. Slipper irritation och kan följa denna eviga tråd med ett roat leende.
Att gång på gång resa SAS plus är lite som att alltid rösta på ett parti man inte riktigt gillar kan jag anse.
 
Att gång på gång resa SAS plus är lite som att alltid rösta på ett parti man inte riktigt gillar kan jag anse.
Om man ska ge SAS något är det att flygplanen idag är fräscha och moderna (med få undantag), att det är förhållandevis smidigt och att t.ex. SAS Business på långlinjer är väl i paritet med de större bolagen på marknaden.

På måndag sätter jag mig som vanligt på bussen till Göteborg. Kommer att lämna min dotter på dagis i Köpenhamn 07:00. 08:15 går flyget. Det fixar SAS åt mig genom de lösningar de har i Köpenhamn.
 
Fantastisk!
Denna tråd som i stort handlar om chipspåsar eller ej samt gå bak och ödmjukt fråga efter en öl har 509inlägg samt lästs av drygt 98.000 pers tror jag det var. Och hur många inlägg av dessa 509 är överväldigande positiva.
Säger väl det mesta om service nivån på SAS plus upplägg.
För egen del väljer jag när det är möjligt övriga Star A bolag. Slipper irritation och kan följa denna eviga tråd med ett roat leende.
Att gång på gång resa SAS plus är lite som att alltid rösta på ett parti man inte riktigt gillar kan jag anse.
Landat där särskilt nu med vissa tabelländringar på resor jag gör ofta så blev den en spark ....samt att dessa icke frågor blir frågor
 
Fantastisk!
Denna tråd som i stort handlar om chipspåsar eller ej samt gå bak och ödmjukt fråga efter en öl har 509inlägg samt lästs av drygt 98.000 pers tror jag det var. Och hur många inlägg av dessa 509 är överväldigande positiva.
Säger väl det mesta om service nivån på SAS plus upplägg.
För egen del väljer jag när det är möjligt övriga Star A bolag. Slipper irritation och kan följa denna eviga tråd med ett roat leende.
Att gång på gång resa SAS plus är lite som att alltid rösta på ett parti man inte riktigt gillar kan jag anse.

Om det bara handlade om matservering så skulle jag hålla med dig, men plusprodukten är mer än så (flexibilitet etc)

Inom Europa så är SAS inte alls dåliga, snarare ligger man i mitten av skalan. Får man en låda man inte gillar kan man komplettera med snacks, måltidsbar, chokladboll etc, och jag har aldrig blivit nekad macka/pizza efter att vagnen redan gått ett varv i minus.

Visst, kuberna är tillkrånglade i onödan men om man ser bakom PR-fasaden så funkar det.

Får man kattmatssalladen på Lufthansa eller stekt bäver på Swiss eller mystery yoghurt på Iberia så får man vackert vara hungrig resten av flighten.

Inom norden funkar det också bra. Rullen är perfekt för den flygtiden, och med vettiga val av dryck till.

Det är på långdistans man har lyckats förstöra produkten med några få kortsiktiga och småsnåla beslut. Att inte kunna gå med dryckesvagnen två gånger på sju/fyra rader är obegripligt. Så var det inte när produkten introducerades.

Samma med begränsningen av snacks. Plusbiljetter kostar typ det dubbla mot minus, då kan man kosta på sig en påse chips extra eller två.

Presentationen av maten är nästa tavla. "Ska du ha kött eller fisk?" är kanske inte den presentation som hissar maten. Inom Europa klarar man ju att ha tryckta menyer, men inte här.
 
Fantastisk!
Denna tråd som i stort handlar om chipspåsar eller ej samt gå bak och ödmjukt fråga efter en öl har 509inlägg samt lästs av drygt 98.000 pers tror jag det var. Och hur många inlägg av dessa 509 är överväldigande positiva.
Säger väl det mesta om service nivån på SAS plus upplägg.
För egen del väljer jag när det är möjligt övriga Star A bolag. Slipper irritation och kan följa denna eviga tråd med ett roat leende.
Att gång på gång resa SAS plus är lite som att alltid rösta på ett parti man inte riktigt gillar kan jag anse.

Samlar man EB så är ju plus är styrka mot många andra Premium economy inom Star A då sas plus ger bra med utväxling i poäng (ffa i kombination med EBG/EBD) Men jag är oerhört besviken på de försämringar inom service konceptet på Plus. Detta att inte ens orka knalla ut med vagnen en gång till samt tjafa om chips etc. Patetiskt. Dock så är det som gäller i första hand uppifrån på jobbet så man får bita ihop alt hoppas på plusgrade alt CU går genom.
 
Om det bara handlade om matservering så skulle jag hålla med dig, men plusprodukten är mer än så (flexibilitet etc)
Och just på den punkten är ju SAS Plus-produkten klart försämrad. Det är det mest oroande av allt, dvs. en prisökning för flexibilitet. En Plusprodukt som omfattar käk och dryck är helt ointressant för min del, jag vill ha möjlighet att avboka utan kostnad och priset för en sådan plåt har stigit efter införandet alla nya galna typer av biljetter. Men det vet du ju redan.
 
Om det bara handlade om matservering så skulle jag hålla med dig, men plusprodukten är mer än så (flexibilitet etc)

Inom Europa så är SAS inte alls dåliga, snarare ligger man i mitten av skalan. Får man en låda man inte gillar kan man komplettera med snacks, måltidsbar, chokladboll etc, och jag har aldrig blivit nekad macka/pizza efter att vagnen redan gått ett varv i minus.

Visst, kuberna är tillkrånglade i onödan men om man ser bakom PR-fasaden så funkar det.

Får man kattmatssalladen på Lufthansa eller stekt bäver på Swiss eller mystery yoghurt på Iberia så får man vackert vara hungrig resten av flighten.

Inom norden funkar det också bra. Rullen är perfekt för den flygtiden, och med vettiga val av dryck till.

Det är på långdistans man har lyckats förstöra produkten med några få kortsiktiga och småsnåla beslut. Att inte kunna gå med dryckesvagnen två gånger på sju/fyra rader är obegripligt. Så var det inte när produkten introducerades.

Samma med begränsningen av snacks. Plusbiljetter kostar typ det dubbla mot minus, då kan man kosta på sig en påse chips extra eller två.

Presentationen av maten är nästa tavla. "Ska du ha kött eller fisk?" är kanske inte den presentation som hissar maten. Inom Europa klarar man ju att ha tryckta menyer, men inte här.
Ser fram mot att få pröva bävern
 
Toppen