Om det bara handlade om matservering så skulle jag hålla med dig, men plusprodukten är mer än så (flexibilitet etc)
Inom Europa så är SAS inte alls dåliga, snarare ligger man i mitten av skalan. Får man en låda man inte gillar kan man komplettera med snacks, måltidsbar, chokladboll etc, och jag har aldrig blivit nekad macka/pizza efter att vagnen redan gått ett varv i minus.
Visst, kuberna är tillkrånglade i onödan men om man ser bakom PR-fasaden så funkar det.
Får man kattmatssalladen på Lufthansa eller stekt bäver på Swiss eller mystery yoghurt på Iberia så får man vackert vara hungrig resten av flighten.
Inom norden funkar det också bra. Rullen är perfekt för den flygtiden, och med vettiga val av dryck till.
Det är på långdistans man har lyckats förstöra produkten med några få kortsiktiga och småsnåla beslut. Att inte kunna gå med dryckesvagnen två gånger på sju/fyra rader är obegripligt. Så var det inte när produkten introducerades.
Samma med begränsningen av snacks. Plusbiljetter kostar typ det dubbla mot minus, då kan man kosta på sig en påse chips extra eller två.
Presentationen av maten är nästa tavla. "Ska du ha kött eller fisk?" är kanske inte den presentation som hissar maten. Inom Europa klarar man ju att ha tryckta menyer, men inte här.