Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Dryck ingår, inklusive alkohol. Men SAS vill väl inte trycka på att alkohol ingår också. Har tydligen blivit ett större problem med större alkoholkonsumtion ombord. Det har skapt situationer med passagerare som tydligen urartat.
Trist att folk inte kan dricka och sköta sig (inget nytt iofs).
Ska snart åka ToR Miami i PLUS och då ska jag prata med CC, vill ju inte beställa in 5 GT så fort skylten släcks.....

Ska snart åka ToR Miami i PLUS och då ska jag prata med CC, vill ju inte beställa in 5 GT så fort skylten släcks.....
I takt med att biljetter blivit billigare så är det väl en annan typ av klientel som flyger, som har en annan syn på att dryck ingår än den som verkar finnas bland de som är aktiva här på forumet.

Värst ska tydligen destinationer som Miami, Malaga och Faro vara. Där kan det drickas rejält mycket och sedan hanterar passagerarna inte ett nej när CC säger att det räcker nu.

Men gör så, prata med CC och hör efter hur det är. Men mig veterligen har inget ändrats senaste veckan och alkohol ska därför ingå. Men som alltid, är man trevlig så brukar de vara trevliga :)

Det lär du tyvärr behöva göra, de uppmanar pax att beställa all dryck på samma gång. De behöver bara gå runt med serveringsvagnarna en gång enligt kollektivavtalet.

Det lär du tyvärr behöva göra, de uppmanar pax att beställa all dryck på samma gång. De behöver bara gå runt med serveringsvagnarna en gång enligt kollektivavtalet.

Det går alltid bra att gå bak för att beställa mer, eller använda call button. Av CC verkar det uppskattas om man kommer bak.

Grejen är väl att om de inte uppmanar passagerarna att beställa allt direkt så tror vissa att det inte går att få något till maten, efter maten eller liknande. Då sitter de där med sitt bubbel de ville ha innan maten och undrar varför de inte får något mer.

Jo, men jag kan tänka mig en promenad till galley om det är ok med dem.

Skulle bli uppriktigt förvånad om de inte tyckte det var ok..

Det går alltid bra att gå bak för att beställa mer, eller använda call button. Av CC verkar det uppskattas om man kommer bak.

Grejen är väl att om de inte uppmanar passagerarna att beställa allt direkt så tror vissa att det inte går att få något till maten, efter maten eller liknande. Då sitter de där med sitt bubbel de ville ha innan maten och undrar varför de inte får något mer.

Du kommer ju och stör dem så det är inte ovanligt att de suckar och får bryta sitt skvallra de för att sträcka sig efter en mikeller.. Stackars dem..

Du kommer ju och stör dem så det är inte ovanligt att de suckar och får bryta sitt skvallra de för att sträcka sig efter en mikeller.. Stackars dem..

Javisst man har tyvärr inte så mycket att säga till om som gäst på den här restaurangen 10 000 meter upp i luften.

När jag går på restaurang nere på landbacken brukar det omvända råda, behöver man gå ut i kulisserna o hämta mat o dryck då har servisen verkligen inte gjort sitt jobb.........

Jobba på jobbet ja det är ju jobbigt, SAS Cabin Crew är nog den enda personal grupp jag har hört talas om som tydligen uttryckligen inte ska behöva arbeta på jobbet.

Moment of thruth yeah right, Janne Carlzon skulle vrida sig i graven om han vore död.

Att gå bak är ju helt ok tycker jag. Skönt att sträcka på benen. Gick bak igår, sade jag satt i Plus och fick både snacks och en läsk direkt. Sen kom de ut med drickor och nätter och gott och blandat på en bricka i Plus kabinen och serverade. Uppskattades.

Att gå bak är ju helt ok tycker jag. Skönt att sträcka på benen. Gick bak igår, sade jag satt i Plus och fick både snacks och en läsk direkt. Sen kom de ut med drickor och nätter och gott och blandat på en bricka i Plus kabinen och serverade. Uppskattades.

Har inte heller något problem att gå bak, men det betyder ju inte att det ska behöva vara så... Jag går bak oavsett flygbolag ofta, men det är ju mitt val - jag tycker nog att det ska serveras utan något gnäll vid stol om kunden så vill.

Toppen