Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

NotRyan skrev:Det finns absolut ingen anledning för det att sucka och bemöta kunden otrevligt. Här har SAS ett jobb med att korrigera dessa människor så att dom är i nivå med det som jag oftast upplever hos SAS, en trevlig serviceminded personal.Här är skillnaden mot ex. Lufthansa, där möter du sällan lika trevlig kabinpersonal som på SAS, men du träffar heller aldrig på kabinpersonalen från helvetet som man kan ha oturen att träffa på SAS på någon flight emellanåt.Klicka för att utvidga...
Det håller jag med om, även om de är slitna efter 24h på plats så ska jobbet skötas korrekt. Passar det inte kan man göra något annat.
 
Martin Andersson skrev:Jag flyger en del Plus, nu pratar vi i stort sett enbart inrikes. Tycker att servicen är helt ok, med trevlig och tillmötesgående cabin crew som fixar det mesta man ber om. Ofta hinner de komma med påfyllning av kaffe och kanske en öl till om man är på det humöret, trots 45 min flygtid mellan ARN-GOT och välfylld kabin.Klicka för att utvidga...




De brukar inte ägna längre tid åt själva serveringen på en 4,5 timme än en 45 minuters flygning,

allt på en gång, sen får man fundera om man ska dricka GTn först innan den blir varm eller kaffet innan det blir kallt.

Ölen brukar hursomhelst alltid vara varm från början så den kan man spara till sist.
 
Fikk bare servert drikke én gang på ARN-LAX tidligere i vår. Flyvertinnen var ble også skikkelig irritert da jeg for 3. gang spurte om de kunne legge inn wifi-voucher for meg. Jeg sa da at "beklager jeg skal ikke forstyrre dere mer". Fint sa hun og forsvant bakover. (Dette var da de ryddet opp etter serveringen) Før det var gått 5 min var hun tilbake og ville på eget initiativ legge den inn, kalde føtter?
 
Homer skrev:Ny serveringsrutin?Utrop av pursern häromdagen från ALC "drycker och snack måste beställas från våran dryckesvagn som vi passerar medinom om en stund och därefter en gång till kl.xx (3 timmar senare), se till beställa alla drycker ni vill ha då och detta gäller även er som reser i Plus"Jag som tyckte det var nog irriterande att de serverat allt på en gång ist.f. först en drinkrunda och mat ett tag senare.Nu handlar det om att dessutom trycka in ännu mer på brickan.Klicka för att utvidga...
Så har det varit till och från under de tio år jag åkt plus. Jag gissar att det är upp till pursern och att vissa av dem helt enkelt tycker att allt är lite jobbigt. Och ibland är servicen jättebra och ibland ser man knappt cc under hela flygningen. Lite väl ojämn kvalité kan man tycka.
 
Mejlade guld support med en fråga vad som gäller efter läst allt Ang dryck på senaste tiden.



Fick detta svar.



ej Andreas





"

Tack för ditt mail



Jag har fått information om vad som gäller.



När det gäller serveringen så sker det endast en gång med vagn men det går naturligtvis bra att gå till galley senare under flygningen när man reser i plus för att hämta mer enligt den information jag fått.



Välkommen åter



Med vänlig hälsning



Sas Sassington

Traveler Consultant SAS Sales and Service"



Jag bad supporten att föra detta vidare att det inte är så det sköts på delar av flygningarna.

Får se om det hjälper, men bättre än inget.
 
Andreas Ekman skrev:Jag bad supporten att föra detta vidare att det inte är så det sköts på delar av flygningarna.Får se om det hjälper, men bättre än inget.Klicka för att utvidga...
Håll inte andan - det är ju inte så att all kabinpersonal inte har fått informationen, problemet är att vissa ignorerar den.
 
agehall skrev:Håll inte andan - det är ju inte så att all kabinpersonal inte har fått informationen, problemet är att vissa ignorerar den.Klicka för att utvidga...
Nä tänker inte hålla andan men tänkte att jag i alla fall skulle skriva och uppmärksamma, bättre än inte göra något alls.
 
Homer skrev:... sen får man fundera om man ska dricka GTn först innan den blir varm eller kaffet innan det blir kallt.Ölen brukar hursomhelst alltid vara varm från början så den kan man spara till sist.Klicka för att utvidga...


På tal om ordspråk ovan... Kom i samband med denna tråd att tänka på klassikern: "Warm beer and cold coffee are the same temperature."
 
Fick följande underbara svar:



"Jag är ledsen att höra att våran vagn enbart kom ut en gång under din resa med oss, men vi har ändrat våra regler kring långdistans flygningar så att vagnen enbart kommer en gång under dessa flygningar detta är för att vi inte ska störa våra passagerare i tid och otid, vi har istället ordnat så att våra passagerare kan gå till kabyssen för att hämta eller köpa det som önskas. "



För att inte störa våra passagerare i tid och otid?? Snygg omskrivning för neddragen servicenivå..
 
Så under långdistans flygningar kommer de ut med vagnen en gång men under (långa) kortdistans flygningar två gånger ?
 
Homer skrev:Så under långdistans flygningar kommer de ut med vagnen en gång men under (långa) kortdistans flygningar två gånger ?Klicka för att utvidga...
Självklart! Under en kortdistansflight så hinner de ju ändå inte inte hålla på med annat, så då kan de lika gärna göra det de ska. På longhaul kan de ju däremot hinna göra en massa annat och därmed blir andra rundan bara ett störmoment i deras fritidsaktiviteter. Skulle du själv vilja bli avbruten mitt i dina hobbys hela tiden???
 
Kimmen00 skrev:Fick följande underbara svar:"Jag är ledsen att höra att våran vagn enbart kom ut en gång under din resa med oss, men vi har ändrat våra regler kring långdistans flygningar så att vagnen enbart kommer en gång under dessa flygningar detta är för att vi inte ska störa våra passagerare i tid och otid, vi har istället ordnat så att våra passagerare kan gå till kabyssen för att hämta eller köpa det som önskas. "För att inte störa våra passagerare i tid och otid?? Snygg omskrivning för neddragen servicenivå..Klicka för att utvidga...


Litet skrivfel bara. Ersätt passagerare med personal i texten så blir det rätt.
 
fcx skrev:Det jag menar är att detta knappast kan vara ett stort problem. Det är såpass få som beter sig som idioter att det skulle kosta mer att komma tillrätta med problemet än att ignorera det.Vad gäller alkoholservering har ju personalen ett ansvar idag att inte överservera. Då håller det inte att slänga ut en massa flaskor vin ändå.Med det sagt, jag gör 5-10 legs i plus inom Skandinavien per månad och känner inte alls igen beteendet att folk skulle ta in stora mängder alkohol och fylla väskan. De där chokladbitarna däremot verkar följa med planet typ hälften av gångerna,men jag har nog aldrig sett någon ta två.Klicka för att utvidga...


Det händer att jag ber om två, varav båda brukar slinka ner i magen innan landning (eftersom jag är en godisgris), men det är inte utan att jag brukar fundera på hur många man skulle kunna be om innan dom säger nej.

Hade det inte varit för att jag hade skämts så, så hade jag provat //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji38.png
 
Kimmen00 skrev:Fick följande underbara svar:"Jag är ledsen att höra att våran vagn enbart kom ut en gång under din resa med oss, men vi har ändrat våra regler kring långdistans flygningar så att vagnen enbart kommer en gång under dessa flygningar detta är för att vi inte ska störa våra passagerare i tid och otid, vi har istället ordnat så att våra passagerare kan gå till kabyssen för att hämta eller köpa det som önskas. "För att inte störa våra passagerare i tid och otid?? Snygg omskrivning för neddragen servicenivå..Klicka för att utvidga...


Lite OT - men kabyss? Man får uppskatta att de inte skriver svengelska ”galley” men jag trodde att kabyss bara fanns på fartyg som färdades på vatten. Skepp ohoj!
 
Andreas Ekman skrev:Mejlade guld support med en fråga vad som gäller efter läst allt Ang dryck på senaste tiden.Fick detta svar.ej Andreas"Tack för ditt mailJag har fått information om vad som gäller.När det gäller serveringen så sker det endast en gång med vagn men det går naturligtvis bra att gå till galley senare under flygningen när man reser i plus för att hämta mer enligt den information jag fått.Välkommen återMed vänlig hälsningSas SassingtonTraveler Consultant SAS Sales and Service"Jag bad supporten att föra detta vidare att det inte är så det sköts på delar av flygningarna.Får se om det hjälper, men bättre än inget.Klicka för att utvidga...
Menar du att det har funnits flygningar där man inte har kunnat gå bak och hämta mer dryck? Eller vad är det som supporten skall föra vidare?
 
taxvalp skrev:Lite OT - men kabyss? Man får uppskatta att de inte skriver svengelska ”galley” men jag trodde att kabyss bara fanns på fartyg som färdades på vatten. Skepp ohoj!Klicka för att utvidga...
Haha... ja, och det är inte utan att man undrar varför vederbörande är ledsen över att vagnen bara kommit ut en gång, när densamma säger att vagnen bara ska komma ut just _en_ gång.
 
Back
Top