Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

palmen

Moderator
Det finns absolut ingen anledning för det att sucka och bemöta kunden otrevligt. Här har SAS ett jobb med att korrigera dessa människor så att dom är i nivå med det som jag oftast upplever hos SAS, en trevlig serviceminded personal.

Här är skillnaden mot ex. Lufthansa, där möter du sällan lika trevlig kabinpersonal som på SAS, men du träffar heller aldrig på kabinpersonalen från helvetet som man kan ha oturen att träffa på SAS på någon flight emellanåt.
Det håller jag med om, även om de är slitna efter 24h på plats så ska jobbet skötas korrekt. Passar det inte kan man göra något annat.
 

Homer

Medlem
Jag flyger en del Plus, nu pratar vi i stort sett enbart inrikes. Tycker att servicen är helt ok, med trevlig och tillmötesgående cabin crew som fixar det mesta man ber om. Ofta hinner de komma med påfyllning av kaffe och kanske en öl till om man är på det humöret, trots 45 min flygtid mellan ARN-GOT och välfylld kabin.


De brukar inte ägna längre tid åt själva serveringen på en 4,5 timme än en 45 minuters flygning,
allt på en gång, sen får man fundera om man ska dricka GTn först innan den blir varm eller kaffet innan det blir kallt.
Ölen brukar hursomhelst alltid vara varm från början så den kan man spara till sist.
 

WF789

Medlem
Fikk bare servert drikke én gang på ARN-LAX tidligere i vår. Flyvertinnen var ble også skikkelig irritert da jeg for 3. gang spurte om de kunne legge inn wifi-voucher for meg. Jeg sa da at "beklager jeg skal ikke forstyrre dere mer". Fint sa hun og forsvant bakover. (Dette var da de ryddet opp etter serveringen) Før det var gått 5 min var hun tilbake og ville på eget initiativ legge den inn, kalde føtter?
 

brunte

Medlem
Ny serveringsrutin?

Utrop av pursern häromdagen från ALC "drycker och snack måste beställas från våran dryckesvagn som vi passerar med
inom om en stund och därefter en gång till kl.xx (3 timmar senare), se till beställa alla drycker ni vill ha då och detta gäller även er som reser i Plus"

Jag som tyckte det var nog irriterande att de serverat allt på en gång ist.f. först en drinkrunda och mat ett tag senare.
Nu handlar det om att dessutom trycka in ännu mer på brickan.
Så har det varit till och från under de tio år jag åkt plus. Jag gissar att det är upp till pursern och att vissa av dem helt enkelt tycker att allt är lite jobbigt. Och ibland är servicen jättebra och ibland ser man knappt cc under hela flygningen. Lite väl ojämn kvalité kan man tycka.
 
Mejlade guld support med en fråga vad som gäller efter läst allt Ang dryck på senaste tiden.

Fick detta svar.

ej Andreas


"
Tack för ditt mail

Jag har fått information om vad som gäller.

När det gäller serveringen så sker det endast en gång med vagn men det går naturligtvis bra att gå till galley senare under flygningen när man reser i plus för att hämta mer enligt den information jag fått.

Välkommen åter

Med vänlig hälsning

Sas Sassington
Traveler Consultant SAS Sales and Service"

Jag bad supporten att föra detta vidare att det inte är så det sköts på delar av flygningarna.
Får se om det hjälper, men bättre än inget.
 
Toppen