Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Ny serveringsrutin?

Utrop av pursern häromdagen från ALC "drycker och snack måste beställas från våran dryckesvagn som vi passerar med
inom om en stund och därefter en gång till kl.xx (3 timmar senare), se till beställa alla drycker ni vill ha då och detta gäller även er som reser i Plus"

Jag som tyckte det var nog irriterande att de serverat allt på en gång ist.f. först en drinkrunda och mat ett tag senare.
Nu handlar det om att dessutom trycka in ännu mer på brickan.
Får ta med mig en kylväska att lägga ner allt i efter beställning så kan man ha den på golvet och grejerna håller sig kalla. Risken är ju att jag beställer mer än vad jag egentligen vill ha om jag inte får beställa på X timmar, inget sas tjänar på med andra ord.

Får ta med mig en kylväska att lägga ner allt i efter beställning så kan man ha den på golvet och grejerna håller sig kalla. Risken är ju att jag beställer mer än vad jag egentligen vill ha om jag inte får beställa på X timmar, inget sas tjänar på med andra ord.
För att mota det problemet blir väl nästa naturliga steg, "du får bara beställa X varor åt gången"... Case closed.

Vilket skräp

Did you put it to the test?
Dvs beställa andra tillfällen?

Jag frågade pursern när hon kom med vagnen hon sa nej beställ det du ska ha nu, så jag tog inga risker,
fick dessutom ett påpekande om att dryckerna bara för konsumtion ombord så nästa steg blir väl
att införa restriktioner hur mycket man får beställa.

För att mota det problemet blir väl nästa naturliga steg, "du får bara beställa X varor åt gången"... Case closed.
Ja det skulle inte förvåna mig, fick faktiskt den kommentaren på longhaul i plus och fick bara en öl trots att jag skulle beställa allt på samma gång.

Varför finns det så få crew som faktiskt vill jobba när de är ombord?

Det faktiskt naturliga steget är väl att sluta lasta något annat än vatten och kaffe. Lägg ner plus och sälj bara go och go flex.

Det är ju det Norwegian gör och man har ju uppenbarligen inga som helst planer på att försöka vinna över dem på något annat sätt än att försämra sig till den nivån.

Toppen