Får ta med mig en kylväska att lägga ner allt i efter beställning så kan man ha den på golvet och grejerna håller sig kalla. Risken är ju att jag beställer mer än vad jag egentligen vill ha om jag inte får beställa på X timmar, inget sas tjänar på med andra ord.Ny serveringsrutin?
Utrop av pursern häromdagen från ALC "drycker och snack måste beställas från våran dryckesvagn som vi passerar med
inom om en stund och därefter en gång till kl.xx (3 timmar senare), se till beställa alla drycker ni vill ha då och detta gäller även er som reser i Plus"
Jag som tyckte det var nog irriterande att de serverat allt på en gång ist.f. först en drinkrunda och mat ett tag senare.
Nu handlar det om att dessutom trycka in ännu mer på brickan.
För att mota det problemet blir väl nästa naturliga steg, "du får bara beställa X varor åt gången"... Case closed.Får ta med mig en kylväska att lägga ner allt i efter beställning så kan man ha den på golvet och grejerna håller sig kalla. Risken är ju att jag beställer mer än vad jag egentligen vill ha om jag inte får beställa på X timmar, inget sas tjänar på med andra ord.
Vilket skräp
Did you put it to the test?
Dvs beställa andra tillfällen?
Men nu tänker du sådär logiskt igen. Det är klart inte SAS tjänar något på detta, men det blir ju mindre störmoment för personalen som ska ha sin arbetsro mellan serveringarna...inget sas tjänar på med andra ord.
Jag undrar om det inte bara är som vanligt. Personalen hittar på egna regler, och kommer undan med det eftersom ingen på HK bryr sig...Men nu tänker du sådär logiskt igen. Det är klart inte SAS tjänar något på detta, men det blir ju mindre störmoment för personalen som ska ha sin arbetsro mellan serveringarna...
Klart det är så.Jag undrar om det inte bara är som vanligt. Personalen hittar på egna regler, och kommer undan med det eftersom ingen på HK bryr sig...
Ja det skulle inte förvåna mig, fick faktiskt den kommentaren på longhaul i plus och fick bara en öl trots att jag skulle beställa allt på samma gång.För att mota det problemet blir väl nästa naturliga steg, "du får bara beställa X varor åt gången"... Case closed.
Det faktiskt naturliga steget är väl att sluta lasta något annat än vatten och kaffe. Lägg ner plus och sälj bara go och go flex.För att mota det problemet blir väl nästa naturliga steg, "du får bara beställa X varor åt gången"... Case closed.