Doctor-X
Medlem
Cateringen för intra-scand och Europa är ej densamma. Det ska cateras om. Om de ej tog av cateringen kan det ha varit så att vagnarna var plomberade, vilket gjorde att man i besättningen tog beslutet för att inte öppna dessa igen. Kan inte rutinerna när det gäller plomber helt.
Jag kan personligen tycka att de borde informerat tydligare om det var så att de inte fått catering. Eller SAS det något i PAt, hörde du det?
Oavsett, skicka ett meddelande till SAS och fråga varför samt om kompensation. För inget har ändrats med serveringen vad jag hört...
Det enda som sades i PAt var - ”Idag serveras kaffe/te” inget om Go eller Plus. Jag har flugit CPH-GDN många gånger tidigare (men för 5-6år sedan). I Plus på denna sträcka var det alltid åtminstone dryck (annan än kaffe/te) och snacks(nötters) ibland någon macka.
Flighten var 45min (1h på pappret).
Kollat runt på SAS hemsida, svårt att få fram någon säker info kring att just denna flighten inte skulle inkludera någon service utöver kaffe/te i Plus. Men i mailet med bokningen står det ”måltid ingår” samma sak när man bokade biljetten på Sas.se
Får skicka ett mail till SAS med klagomål och kompensation. Vad är rimlig kompensation enl er mer erfarna?