Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Flög precis GOT-CPH-GDA i plus

GOT-CPH polarrulle och valfri dryck.
CPH-GDA endast kaffe/te som serverades till både plus och go. På förfrågan om ingen mat och dryck skulle serveras till plus, fick jag svaret att de endast serverar kaffe/te idag.
Va?! Är detta något nytt? Visst det har alltid varit lite begränsat utbud på korta flygningar till norra Europa, men samma som för Go?

På min biljett står det att måltid ingår.

Någon som fått erfara samma upplevelse?

Jag antar att du inte flög till Gounda i Centralafrikanska Republiken (IATA: GDA) utan till Gdansk i Polen (IATA: GDN)? Har jag rätt?

Vad serverades de i Go för något? Det var inte så att det blivit en miss så att cateringen saknades helt?

Jag antar att du inte flög till Gounda i Centralafrikanska Republiken (IATA: GDA) utan till Gdansk i Polen (IATA: GDN)? Har jag rätt?

Vad serverades de i Go för något? Det var inte så att det blivit en miss så att cateringen saknades helt?

Woops fixat till det nu till GDN(Gdansk)

I Go fick de som vanligt kaffe/te. I plus som sagt samma (kaffe/te) ingen annan dryck eller mat.

Kan även tillägga att det var samma plan med samma crew som gick GOT-CPH och CPH-GDN. Gick bara av i Köpenhamn och väntande vid samma gate och gick på samma plan. Så jag vet att det fanns både mat och dryck ombord - om den nu inte togs av under de 30min jag väntande..

Last edited:
Kan även tillägga att det var samma plan med samma crew som gick GOT-CPH och CPH-GDN. Gick bara av i Köpenhamn och väntande vid samma gate och gick på samma plan. Så jag vet att det fanns både mat och dryck ombord - om den nu inte togs av under de 30min jag väntande..

Cateringen för intra-scand och Europa är ej densamma. Det ska cateras om. Om de ej tog av cateringen kan det ha varit så att vagnarna var plomberade, vilket gjorde att man i besättningen tog beslutet för att inte öppna dessa igen. Kan inte rutinerna när det gäller plomber helt.

Jag kan personligen tycka att de borde informerat tydligare om det var så att de inte fått catering. Eller SAS det något i PAt, hörde du det?

Oavsett, skicka ett meddelande till SAS och fråga varför samt om kompensation. För inget har ändrats med serveringen vad jag hört...

På de korta skutten från Köpenhamn har det åtminstone tidigare varit begränsad service med hänvisning till kort flygtid.

Utan att vara det minsta insatt, men har inte det att göra med om det är ”skattat gods” eller inte? Dvs inrikes/utrikes...

Säkerligen! Sen skulle jag tro att det handlar om att det lastas olika mängder av saker, på olika typer av flighter. Plombera gör man alltid, men vet inte rutinerna för att öppna en plomb, om det var vagnens ”sista leg” :)

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen