Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Men som någon sa i den andra tråden: det är ju "snobbism" att klaga.

Heh, ja då kan jag leva med att vara snobbig. Är det något SAS är bra på så är det att få en att känna sig ovälkommen, oavsett resklass, och att man är en belastning. Det är tråkigt att man inte kan få bukt på detta och att man inte kan vara tydliga med vad som ingår i exempelvis Plus. Tiden de har att använda sig av sin "nya" kabin rinner ur händerna på dem. Med ytterligare försämringar i ombordservicen finns det inte mycket kvar att komma med ur konkurrenssynpunkt.

OCH jordgubbar också *höjjer på ögonenbrynen*" Vid dehär laget börjar man ju lacka ur rejält
Jag har inte flugit SAS långdistans i nya business så många gånger men de gånger jag gjort det känner jag inte igen denna "småsnålhet". Det är väl som vanligt, ibland har man otur i CC-rouletten.

Drog en fråga till Diamond supporten och bad dem reda ut vad som ingår. Och om choklad etc inte längre går att få ville jag gärna höra hur SAS tankegångar kring detta gått... Vi får se om man får något vettigt svar.

Det finns ingen meny för internationella flygningar på hemsidan. Den länkade menyn är detsamma som för europeiska flygningar.

Hur ser menyn ut idag?

Fick Marabou chokladen gratis både till och från Boston i helgen åkte i plus, ingen nämnde något om att det skulle kosta något. Jag är åter igen i stor chock när det gäller SAS och dess servicekoncept.
Förstår när vissa kan beställa vid ett och samma tillfälle beställer 3 stycken vinflaskor och samtliga åker ner i handbagaget, att kabinpersonalen påpekar att det skall förtäras ombord.
Men det är väl som vanligt, få människor förstör för många.

Fick Marabou chokladen gratis både till och från Boston i helgen åkte i plus, ingen nämnde något om att det skulle kosta något. Jag är åter igen i stor chock när det gäller SAS och dess servicekoncept.
Förstår när vissa kan beställa vid ett och samma tillfälle beställer 3 stycken vinflaskor och samtliga åker ner i handbagaget, att kabinpersonalen påpekar att det skall förtäras ombord.
Men det är väl som vanligt, få människor förstör för många.
Finns en enkel lösning, servera allt från storflaskor i business och plus. Man gör ju redan det med bubblet i plus om jag kommer ihåg rätt.

Märkligt. Flög plus intra Europa förra veckan och blev erbjudnen en chokladbit till kaffet. Tackade nej. Det verkar inte riktigt vara konsekvent detta.

Toppen