Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Sitter på SK904 EWR-ARN i Plus, traskade bak till försäljningsgalleyn i GO och bad om att få något godis. Gott och blandat var slut och Haribo är inte för mig, så jag bad om en Marabou-stav. Fick då veta att just choklad inte längre ingår i Plus.

Jag trodde att hon skämtade och svarade något i stil med "haha, ja den är väl extra dyr om man reser i Plus?" Situationen blev så töntig pinsam att hon gav den till mig ändå, men var tydlig med att hon nu bröt mot "de nya reglerna". Jag reser säkert 20 legs i Plus på denna sträcka om året och har aldrig varit med om något liknande. Jag trodde allt som fanns i cafesortimentet var fritt.

Har det alltid varit såhär? Vad ingår egentligen i Plus? Jag förstår att man inte kan få grejerna från C, men detta känns ju helt desperat dumsnålt. I-landsproblem, absolut, men ändå ;)

Yes, jag fick samma info på min senaste resa. De delar bara ut nötter och gott & blandat. Chokladen (både Marabou och Anton Berg) är borta. Då jag gick bak och bad om choklad fick jag samma info, att den tyvärr inte ingår längre. Fick sen två bitar om jag lovade hålla tyst om det. Kändes som ett stort skämt, känns verkligen som Plus känsla.

För att utvidga hur jag känner runt det hela så känns det bisarrt av en annan anledningen. Nämligen jag dricker aldrig alkohol på en flight, det ingår däremot i princip obegränsad mängd och kostar ju mycket mer än en chokladbit. Men den har man alltså valt att spara in på nu.. ..tar med min egen choklad i framtiden.

Tycker fortfarande SAS Plus stolen är deras starkaste produkt (mycket bättre än business).

Åh nej vad jobbigt

Jag ogillar Plus inom Europa eftersom man inte riktigt känner att det som ingår är gratis. Man ska be snällt, be med rätt timing, inte be om för mkt osv.

Så tråkigt att liknande nu också kommer i Plus longhaul.

Att man alltid ska hålla på så här och sänka värdet på vad som är en I grunden bra produkt.

Jämfört med priset på plus på longhaul (utanför kampanj är det ju rätt dyrt) kan ju knappast ett par chokladbitar ens märkas. Men snacka om att skapa badwill.

Verkligen. Alltså, det är så onödigt för det är ju ingen besparing för dem - men jag blir upprörd just för att det är så jädrans dumt! Vadå "All inclusive" som de själva marknadsför Plus som?

Dessutom finns ingen meny i Plus så det är helt omöjligt att veta vad som ingår just denna gång. IFE-menyn som är ohyggligt ouppdaterad verkar mest utformad för att man ska beställa så lite som bara möjligt... ("assortment of snacks").

Att de urholkat Go till att i stort sätt bara vara en stol kan jag tycka är OK då priserna är därefter, men Plus är faktiskt inte gratis...

Fruktansvärt dåligt. Det är ju sånt här och kombinationen av att de, som i senaste numret av Scandinavian Traveller, går ut och pratar om att de är ledare i kundservice och i att förstå sig på människor, som gör att det hela blir sorgligt. Jag vill påstå att de är ledare i att göra sina kunder, och allra helst frekventa sådana, förbannade genom sin inkonsekvens och svårighet att hantera de enklaste saker på ett smidigt sätt.

Rätt komiskt när man suttit bakom ett par som beställt (seriöst) 10 småflaskor whiskey till gubben och 8-9 flaskor vin till frugan. Så sitter man på raden bakom, har druckit 1 Coca Cola och sen vatten, sen tittar dom lite snett på en när man ber om en godisbit till.

Även när jag åker business, så är personalen riktig duktiga på att få en att känna sig åpen när man beställer. Somsagt, jag dricker inte, men är glad i sötsaker, så när dom rullar ut dessertvagnen i business, då vill jag gärna ha mycket. Jag tar en paj bit, med vaniljsås. "Varsågod", Ja och sen vill jag ha en glass också "Jaha, glass också" ja och gärna lite jordgubbar "OCH jordgubbar också *höjjer på ögonenbrynen*" Vid dehär laget börjar man ju lacka ur rejält, om jag hade betalat för business och inte bara använt poäng hade han fått en utskällning, fast å andra, sidan kanske hade låtit bli det. Det blir ju ännu värre stämning på servicen efter det..

Att flyga Qatar/Cathay biz eller liknande är en annan värld, där kommer dom springande och undrar, vill du inte ha lite mer! Ta en bit till vettja!

OT Så olika upplevelser man har i biz, jag brukar säga lite av varje och tycker snarare de trugar med dessertvagnen

On topic: det var länge sedan jag åkte plus men vill minnas att jag hade en diskussion om vad som ingick för länge sedan och det var lika splittrat då

Toppen