Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Jag får ihop blygsamma: 18 st

Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, Malta, Vitryssland, Italien, UAE, Thailand, Vietnam, USA, Kanada, England, Skottland och Ukraina. Om jag inte missat något =}

Sverige, Vatikanstaten, Italien, Ungern, Cypern, Grekland, ,Spanien, Portugal, Tunisien, Kina, Island, Belgien, Tyskland, Danmark, Norge, Finland, Lettland, USA, Kanada, Mexiko, Storbritannien, Irland, Kroatien, Malta, Bosnien & Hercegovina.

Blir väl 25 länder. Hoppas hinna besöka två nya länder under resten av året.

40. Sju nya under 2012. Siktar på fem nya länder i år!

Jaha, så här ett och ett halvt år senare kan jag konstatera att jag nu är uppe i 46 länder efter fem nya (enligt prognos) under 2013 och ett nytt hittills under 2014. Siktar på ytterligare fem nya länder. Estland till att börja med i helgen och Malta i september. Nästa år blir det radikalt minskat resande.

Jag åkte med en taxichaufför som hävade att han besökt 120+ länder... :) De flesta förstår nog inte hur pass svårt det är att besöka så många länder.

Jag åkte med en taxichaufför som hävade att han besökt 120+ länder... :) De flesta förstår nog inte hur pass svårt det är att besöka så många länder.

Nej præcis, jeg tror den magiske grænse ligger et sted mellem 45 og 65 lande, derefter skal man til en del mindre populære lander der er "off the beaten track" for at komme videre - lidt som du har været i Afrika.

Jeg må vel også komme med en lille opdatering, nye lande er markeret med fed:

Andorra, Australien, Belgien, Danmark, Finland, Forenede Arabiske Emirater, Frankrig, Grækenland, Holland, Hong Kong, Irland, Island, Israel, Italien, Japan, Kina, Lichtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, New Zealand, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Rusland, Schweiz, Slovenien, Spanien, Storbritanien, Sverige, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Tjekkiet, Tyrkiet, Tyskland, Ungarn, USA, Vatikanet & Østrig.

Ialt 42 lande.

Indenfor de kommende tre uger tilføjes følgende: Filippinerne, Indien & Singapore.

Endeligt noget hvor jeg har en chance for at være nogenlunde med i feltet, på trods af min unge alder set i forhold til resten af klubben :cool:

2015 tegner dog ikke for godt... Det bliver nok Europa og/eller Mellemøsten / Afrika der kommer til at står for tur.

Jag läste att här används NEs landstatistik, men att följa svenska Club 100s regler, dvs FNs medlemsländer, idag 193 länder, är inte heller fel.
Club100

Eller så kan man välja den amerikanska reseklubben Travelers Century Club, som även räknar med områden och länder och då får man ihop 324 länder och områden.
Countries & Territories | The Travelers' Century Club

C100: 46 länder
TCC: 61 länder och områden

Om du åker till Spanien så är det ett FN land men åker du även till Mallorca så blir det även ett område, för att du måste göra en resa för att komma dit från Spanien. Samma med Finland och Åland.

Om du åker till Spanien så är det ett FN land men åker du även till Mallorca så blir det även ett område, för att du måste göra en resa för att komma dit från Spanien. Samma med Finland och Åland.

Vill man optimera för många länder besökta eller få länder kvar? Jag tycker FN:s lista är bäst (dagsuppdaterad, d.v.s inga Sovjet eller Östtyskland) och att man måste lämna flygterminalen för att räknas.

Toppen