Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Vilken kul tråd. :)

Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Ryssland, Polen, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrike, Schweiz, Österrike, Ungern, Lichtenstein, Italien, Kroatien, Grekland, Turkiet, San Marino, Vatikanstaten, Andorra, Spanien, Portugal, Luxemburg, England, Slovenien, Monaco, USA, Mexiko, Thailand, Singapore, Hongkong, Japan, Marocko, Tunisien, Sydafrika, Egypten, Cypern.
39 länder blir det totalt.

Sydamerika är fortfarande en vit fläck på min karta, det borde åtgärdas.

Last edited:
Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, England, Tyskland, Sveits, Østerike, Italia, Liechtenstein, Nederland, Polen, Frankrike, Hellas, Kypros, Spania, Portugal, Mexico, USA, Canada, Japan, Thailand, Singapore, Laos, UAE, Mauritius.
27 Totalt...

Kul tråd, hade varit kul att se det samlade antalet länder vi alla besökt, undra hur stor täckningsgrad vi skulle komma upp i...

För min egen del blir det tyvärr inte mer än 22 länder, något jag hoppas kunna råda bot på...

Belgium, Canada, Czech Republic, Denmark, Dominican Republic, Egypt, England, Finland, France, Germany, Iceland, Luxembourg, Moldova, Netherlands, Norway, Poland, Saudi Arabia, Spain, Sweden, Thailand, United Arab Emirates, United States

44 länder har jag besökt + några som inte finns längre. Afrika är en vit fläck för mig. Sydafrika och Egypten är de enda länderna jag hunnit med där.
Ni är alldeles för många som kommer att gå genom livet med en "stor" vit fläck på världskartan om ni inte besöker Malta ;)
Valletta har jag besökt men det var mer än 20 år sedan. Kanske dags för ett nytt besök.

Den 17 januari landar jag på Taipeis flygplats. Taiwan blir då det 81:a landet jag varit i och då sommaren kommer har det blivit minst 86 då jag kan inkludera Indien, Vietnam, Kambodja, Burma. Sedan finns ett land till på planen som jag vill till men som är mest för att ha fått uppleva skräcken - Nordkorea. Ett mål är att ha varit där innan sommaren. Då blir det 86,
Men nu är fokus på att bli kry så jag överhuvudtaget kommer någonstans.

44 länder har jag besökt + några som inte finns längre. Afrika är en vit fläck för mig. Sydafrika och Egypten är de enda länderna jag hunnit med där.

Valletta har jag besökt men det var mer än 20 år sedan. Kanske dags för ett nytt besök.

Om det inte vore för den inofficiella BC träffen på Malta så hade mitt svar varit: Då har du sett allt... ;)

Men eftersom jag vill pusha för en BC träff på Malta så svarar jag istället med den klassiska medelhavsklyschan: Det finns så otroligt mycket vackert att se... :rolleyes:

Klart att du ska komma hit om du råkar vara i Europa (eller Afrika för den delen) och har tid över.

Sedan finns ett land till på planen som jag vill till men som är mest för att ha fått uppleva skräcken - Nordkorea. Ett mål är att ha varit där innan sommaren. Då blir det 86,
Men nu är fokus på att bli kry så jag överhuvudtaget kommer någonstans.

Nordkorea er står også højt oppe på min liste over lande der skal besøges i fremtiden!

Jag har uppdaterat min lista lite. Hade nog missat ett par tidigare men nu tror jag listan är lite mer komplett:

Angola, Argentina, Aruba, Australien, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgien, Botswana, Canada, Centralafrikanska republiken, Danmark, Dominikanska republiken, Egypten, Ekvatorialguinea, Elfenbenskusten, Finland, Frankrike, Förenade arabemiraten, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea-Bissau, Haiti, Indien, Island, Italien, Jamaica, Kamerun, Kenya, Kina, Kongo-Kinshasa, Kongo-Brazzaville, Liberia, Liechtenstein, Luxemburg, Malaysia, Mexico, Monaco, Namibia, Nederländerna, Nigeria, Norge, Nya Zealand, Polen, Portugal, Puerto Rico, Qatar, Schweiz, Senegal, Singapore, Spanien, St Kits & Nevis, Storbritannien, Swaziland, Sydafrika, Taiwan, Tanzania, Thailand, Tjeckien, Trinidat och Tobago, Turkiet, Tyskland, Uganda, USA, Vatikanstaten, Zambia, Zimbabwe, Österrike

Har en känsla av att jag fortfarande har missat ett gäng i karibien efter våra tidigare kryssningar, men jag har inte orkat kolla upp vilka. Jag får dock den uppdaterade listan för 2013 till 70 länder.

Last edited:
Jag har uppdaterat min lista lite. Hade nog missat ett par tidigare men nu tror jag listan är lite mer komplett:

Angola, Argentina, Aruba, Australien, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgien, Botswana, Canada, Centralafrikanska republiken, Danmark, Dominikanska republiken, Egypten, Ekvatorialguinea, Elfenbenskusten, Finland, Frankrike, Förenade arabemiraten, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea-Bissau, Haiti, Indien, Island, Italien, Jamaica, Kamerun, Kenya, Kina, Kongo-Kinshasa, Kongo-Brazzaville, Liberia, Liechtenstein, Luxemburg, Malaysia, Martinique, Mexico, Monaco, Namibia, Nederländerna, Nigeria, Norge, Nya Zealand, Polen, Portugal, Puerto Rico, Qatar, Schweiz, Senegal, Singapore, Spanien, St Kits & Nevis, Storbritannien, Swaziland, Sydafrika, Taiwan, Tanzania, Thailand, Tjeckien, Trinidat och Tobago, Turkiet, Tyskland, Uganda, USA, Vatikanstaten, Zambia, Zimbabwe, Österrike

Har en känsla av att jag fortfarande har missat ett gäng i karibien efter våra tidigare kryssningar, men jag har inte orkat kolla upp vilka. Jag får dock den uppdaterade listan för 2013 till 71 länder.

Imponerande! Men är Martinique verkligen ett eget land? ;)

Martinique - Wikipedia, the free encyclopedia

Toppen