Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Måste ta mig från PMI till PRG den 8 april och ser att Germanwings flyger via CGN på, för mig, bra tider.
Finns det öht något sätt att boka Germanwings/Eurowings så att man tjänar EB-poäng?
Om Eurowings/Germanwings har eget flightnummer på flighten, kan du inte tjäna SAS EuroBonus för tillfället.
(Det kan bli, om SAS EuroBonus börjar att samarbeta med Eurowings)

Last edited:
Dvs, i de fall Eurowings/Germanwings utför flyget åt exempelvis Lufthansa som om det vore Lufthansas egen flight får du poäng enligt Lufthansas regler. Oftast inte helt lätt att lista ut, men låga LH-nummer (LH0001-LH2999) kan vara en signal att det är ett inhyrt flyg.

Ny här!

Skulle vilja få hjälp att räkna ut hur många Eurobonus poäng jag får när jag flyger i economy t/r Stockholm -Sydney bokningsklass q med Thai. Medlem i SAS.
Är detta rätt forum, eller ska jag starta ny tråd, hur gör jag det isf?

Ny här!

Skulle vilja få hjälp att räkna ut hur många Eurobonus poäng jag får när jag flyger i economy t/r Stockholm -Sydney bokningsklass q med Thai. Medlem i SAS.
Hej, välkommen till BusinessClass, @Jenny P!
Var inte orolig, här är korrekt tråd för din fråga. :)

Flygavstånden av dina resor är som följande:
Stockholm-Bangkok: 5.158 miles
Bangkok-Sydney: 4.662 miles

Eftersom alla flugna miles rundas uppåt till närmaste 100-tal hos SAS EuroBonus, blir din intjäning så här:

(5.200 + 4.700) x 100% (THAI Q klass) x 2 (Tur&retur) = 19.800 SAS EuroBonus poäng.

Ny här!

Hej Jenny, välkommen hit!
Det blir perfekt i den här tråden! Hur flyger du, blir det Stockholm ARN - Bangkok BKK - Sydney SYD?

Edit: tvåa på bollen där...

Åh tusen tack för svar. Jag ringde nämligen SAS och de sa att jag skulle få 2000 poäng. ..
Kul, nu har jag provat något nytt!

Någon som vet hur länge man BÖR vänta på poängöverföring från Lufthansa till EB? Jag är uppe i 4 veckor nu och jag vet att det står 3-8 veckor på sas.se.

Jag flög longhaul med ett av benen som SK metall (codeshare?) där SK-benet landade på kontot dagen efter, men inte LH-benet (Lite kuriosa var att Premium Economy hos Lufthansa resulterar i C hos SAS med alla benefits det innebär :) ). Returen var LH+LH men där har inte heller trillat in något.

Det har aldrig tagit så här lång tid innan och jag går otåligt och väntar på mitt EBG (som behövs om ett par veckor). Vad tycker ni, ska jag börja jaga?

Toppen