Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Någon som vet hur länge man BÖR vänta på poängöverföring från Lufthansa till EB? Jag är uppe i 4 veckor nu och jag vet att det står 3-8 veckor på sas.se.

Jag flög longhaul med ett av benen som SK metall (codeshare?) där SK-benet landade på kontot dagen efter, men inte LH-benet (Lite kuriosa var att Premium Economy hos Lufthansa resulterar i C hos SAS med alla benefits det innebär :) ). Returen var LH+LH men där har inte heller trillat in något.

Det har aldrig tagit så här lång tid innan och jag går otåligt och väntar på mitt EBG (som behövs om ett par veckor). Vad tycker ni, ska jag börja jaga?

Jag har flugit rätt mycket LH men aldrig behövt vänta så länge.
Registrera poängen som saknade på SAS hemsida så får du in dom inom 2-3 arbetsdagar.

Någon som vet hur länge man BÖR vänta på poängöverföring från Lufthansa till EB? Jag är uppe i 4 veckor nu och jag vet att det står 3-8 veckor på sas.se.

Jag flög longhaul med ett av benen som SK metall (codeshare?) där SK-benet landade på kontot dagen efter, men inte LH-benet (Lite kuriosa var att Premium Economy hos Lufthansa resulterar i C hos SAS med alla benefits det innebär :) ). Returen var LH+LH men där har inte heller trillat in något.

Det har aldrig tagit så här lång tid innan och jag går otåligt och väntar på mitt EBG (som behövs om ett par veckor). Vad tycker ni, ska jag börja jaga?
Vilken sträcka flög du med SAS?

Hade okunskap och bokade en resa med United trafikerad av SN i klass K ToR NYC - denna resa ger inga EB poäng enligt SAS.
Är det någon skillnad om man efterregisterar i SN eller UAL eller är det kört ?

Jag har i efterhand läst de tio budorden :)

Hade okunskap och bokade en resa med United trafikerad av SN i klass K ToR NYC - denna resa ger inga EB poäng enligt SAS.
Är det någon skillnad om man efterregisterar i SN eller UAL eller är det kört ?

Jag har i efterhand läst de tio budorden :)
Om din Brussels Airlines flight biljett inte var utställd av United (biljettnummer som börjar med 016), kan du tjäna 50% av flight miles om du krediterar Brussels Airlines K klass till United Mileage Plus.
Fly with Brussels Airlines | United Airlines

Salve bröder o systrar (-:
Nästa söndag 17/4 måste jag över till New York. Jag har tittat på både Lufthansa och Lot Polish premium economy som kostar ca:14k respektive. Jag har också tittat på SAS premium men den biljetten går på 20k.

Är det ngn hygglig forummedlem som kan hjälpa mig med hur många EuroBonuspoäng LOT eller LH ger till EuroBonus.

Tack på förhand (-:

Nästa söndag 17/4 måste jag över till New York. Jag har tittat på både Lufthansa och Lot Polish premium economy som kostar ca:14k respektive. Jag har också tittat på SAS premium men den biljetten går på 20k.

Är det ngn hygglig forummedlem som kan hjälpa mig med hur många EuroBonuspoäng LOT eller LH ger till EuroBonus. Därefter kollar du avståndet mellan var du nu ska resa ifrån och New York.

Tack på förhand (-:
Kika först på vilken bokningsklass du får på respektive bolag. Nedan har du sedan respektive intjäningstabell.

LOT:

upload_2016-4-10_12-22-27.png

Lufthansa:

upload_2016-4-10_12-23-56.png

Är det ngn hygglig forummedlem som kan hjälpa mig med hur många EuroBonuspoäng LOT eller LH ger till EuroBonus.

Tack på förhand (-:
Titta vilken bokningsklass det blir och följ sedan guiden i första inlägget. Utan att själv ha tittat upp detta skulle jag gissa på 100% intjäning så omkring 8-10000 poäng tror jag.

Toppen