Räkna med 14 dagar, men svaret kan nog vara allt mellan 1 vecka och 1 månad.Tack för alla svar! Då har jag bara en fråga till som jag inte har kunnat hitta svar på, en liten aning OT för den här tråden men ändå. Hur lång tid tar det att få in de 20000 poängen från Amex från att man beställt kortet? Antar att de måste finnas på kontot före 31/5.
Möjligtvis Y som i kabinklass, dvs. ekonomi.
Däremot är det som är intressant här, är bokningsklass. Är det Y var biljetten mycket dyr, så troligt är det något annat.
Brussels har en massa billiga bokningsklasser som ger 0p.
.
Möjligtvis Y som i kabinklass, dvs. ekonomi.
Däremot är det som är intressant här, är bokningsklass. Är det Y var biljetten mycket dyr, så troligt är det något annat.
Brussels har en massa billiga bokningsklasser som ger 0p.
Så om det är något av följande bokningsklasser kan du addera följande belopp till beräkningen:
Y, B, M, H, U 600p
Q, V 300p
W, S, G 150p
Jo, den var ganska dyr, 3445:- enkel resa BRU-CPH
Och för att vara alldeles övertydlig, Wideröe-flighterna skall vara poänggrundandeSAS och Wideroe-flights
Om du har för avsikt att återkvalificera dig på antalet SAS-flygningar blev ju ombokningen till en nackdel då du tappade två kvalificerande flygningar.
Om bokningen var i K så ser det onekligen ut som du ändå lyfts till en högre bokningsklass vid ombokningen, eftersom K ska ge 25% och du fått 100%. Normalt sätt brukar man enligt min erfarenhet dock inte få det på United->United, men det finns alltid undantag
Men - det brukar stå på kontoudraget på EB-sidorna exakt vad det är för klass, så här t.ex. för min ombokade till Y:
Visa bifogad bild 50343
Kollade Eurobonus sidorna och alla leg var K förutom IAH-FRA-OSL som var Y.
Du ska få poäng enligt ursprungsbokning, dvs. för SAS Go. Uppgradering med poäng (till Plus) och vidare med cash (till Business) ska inte ge poäng. Men fel har skett förr.Jag undrar lite över vilken poängintjäning som blir aktuell för min nyss avslutade New york resa. Jag var bokad i SAS Go, uppgraderade till Plus för poäng men väl på Arlanda i SAS-loungen nappade jag på erbjudandet att uppgradera till Business för cash.
I SAS-appen dök det först upp 5000 poäng för segmentet Arlanda- New York men idag ändrades det till 3750 poäng. Jag har pratat med kundservice på SAS men där hänvisades jag att mejla in för att få ett svar.
Vet någon här vad som gäller när man uppgraderat sig i flera steg?