Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Du har alltså bokat en Q-class biljett och uppgraderat den med gold voucher till Premium Economy? Borde ge poäng enligt ursprungliga biljetten, alltså 100%

Som ROP Gold har du rätt till en kostnadsfri Gold upgrade under den perioden du har Guld kort. Tex från Economy till Premium eller Premium till Business.

Så bokade du Q eller är det klassen du blev uppgraderad till? Det är inte alls säkert att du får poäng för den uppgraderade klassen nämligen, snarare är det tvärt om.

Så bokade du Q eller är det klassen du blev uppgraderad till? Det är inte alls säkert att du får poäng för den uppgraderade klassen nämligen, snarare är det tvärt om.
Precis man får poäng på Q Class economy. Det vet jag. Undrar bara om kör poängen till EB istället. Funderar på att satsa på ett EBG så därav min fråga.

Korrekt. Ok. Hos Thai får man samma tror jag

Precis man får poäng på Q Class economy. Det vet jag. Undrar bara om kör poängen till EB istället. Funderar på att satsa på ett EBG så därav min fråga.

OT: Först vill jag tipsa om funktionen multicitat! Använd knappen "+ Citat" för att välja de inlägg du vill citera och tryck sedan på knappen "Lägg in citat..." under svarsrutan för att lägga in dessa i ditt svar.

Tillbaka till topic: Jag har själv ingen koll alls på vilka bokningklasser som Thai använder för Premium Economy, så därav frågan. Hsh har du både fått svar på hur många poäng denna resa troligen ger samt hur du själv räknar ut det i framtiden. Lycka till med EBG-planerna...

Lång och läsvärd tråd...

Skulle dock vilja veta hur många Eurobonus poäng men för för nedanstående rundresa till Texas som Guldkorts-medlem via Lufthansa.

GOT - FRA (Klass Y)
FRA - IAH (klass N)
IAH - BRO (klass Q)

Går det att uppgradera på något sätt som Guld-medlem?

Tacksam för svar.

Lång och läsvärd tråd...

Skulle dock vilja veta hur många Eurobonus poäng men för för nedanstående rundresa till Texas som Guldkorts-medlem via Lufthansa.

GOT - FRA (Klass Y)
FRA - IAH (klass N)
IAH - BRO (klass Q)

Går det att uppgradera på något sätt som Guld-medlem?

Tacksam för svar.
Är du Senator men vill kreditera tio Eurobonus?
Då vill jag höja ett varningsfinger för att ha M&M-kontot i bokningen, det kan mycket väl bli fel.

Sen går det att räkna ut genom inlägg #1 i tråden. Ta redan på vad bokningsklassen ger på sas.se och använd avstånd mha gcmap.com

Någon annan vid säkert detta bättre, (@agehall?) men jag tror inte du kan uppgradera flight med M&M och samtidigt tjäna poäng till Eurobonus.

Sen går det att räkna ut genom inlägg #1 i tråden. Ta redan på vad bokningsklassen ger på sas.se och använd avstånd mha gcmap.com
Det är nog inte fullt så enkelt här. Den sista flighten utförs sannolikt av United och inte av Lufthansa. Vad Q på Lufthansastock ger till Eurobonus när flygningen utförs av United vet nog ingen. Flight 1 och 2 ska dock vara OK under förutsättning att det är bokat genom Lufthansa och flygningarna utförs av Lufthansa (flight 2 kan ju också vara United dock).

Nej, har Guld i Eurobonus. Har förstått det som att, precis som du säger, kan bli strul med Eurobonus-poängen om man flyger Lufthansa.

Ja, det stämmer, det är United som flyger från Houston ner till Brownsville. resten är med Lufthansa.

Toppen