Jag kan säga att jag känner inte ett enda flygbonusprogram som ger miles/poäng enligt aktuell flygrutt inkl. teknisk mellanlandning.AABack2ARN skrev:Vet inte om jag flugit med teknisk mellanlandning då jag krediterat EuroBonus. Men till många program krediteras det enbart som en sträcka (ZAG-PUY) om det är samma flygnummer.Klicka för att utvidga...
Du får vara lite mer specifik hur flyger du? ARN-FRA-GMP? Vilken bokningsklass är du bokad i? Flyger du någon Codeshare flygning?Sues Nibs skrev:Ungefär hur många EB poäng tjänar man om man flyger ARN-SEL med Lufthansa?Påverkas poängintjäningen om man uppgraderas på något sätt? (Pengar, points eller Optiontown)Klicka för att utvidga...
Tack för ditt svar.Timotey skrev:Svårt att svara på eftersom du inte har bokningsklasser flyger du på billigaste biljetterna får du 25% av distansen.Klicka för att utvidga...
Detta får någon mer kunnig svara på.Sues Nibs skrev:Tack för ditt svar.Påverkas EB poängen (ca 25%) om jag uppgraderar? Har nämligen 6000p kvar för att behålla mitt EBG och bara denna resa att ordna det på, hade gärna styrt bokningen till Sas men är inte jag som bokar så det kommer bli LH.Klicka för att utvidga...
Sues Nibs skrev:Har inte bokat ännu, så vet inte exakt bokningsklass men handlar om LH economy basic, via MUC, Alltså ARN-MUC-SEL.Klicka för att utvidga...
Insomnia skrev:Arlanda - bangkok med Swiss i deras billigaste business class, P. P ger tydligen 100%Arn - Zurich - bkkHur många poäng blir detta, 10000 till eurobonus? Vill se om jag räknat rätt.Klicka för att utvidga...
Tack så mycket!Dr. Miles skrev:http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-zrh-bkk&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperStockholm-Zürich: 925 miles = 1.000 poängBangkok-Zürich: 5.632 miles = 5.700 poäng(1.000 + 5.700) x 2 = 13.400 poäng om jag har räknat rätt.I fall dina flygningar mellan Stokcholm-Zürich är med SAS och flygningar mellan Zürich-Bangkok är med THAI, finns det chans att du tjänar mer poäng.Klicka för att utvidga...
Sues Nibs skrev:Tack för ditt svar.Påverkas EB poängen (ca 25%) om jag uppgraderar? Har nämligen 6000p kvar för att behålla mitt EBG och bara denna resa att ordna det på, hade gärna styrt bokningen till Sas men är inte jag som bokar så det kommer bli LH.Klicka för att utvidga...
Svaret är nog tyvärr, inget vet, i och med att det är codeshare inblandat så skulle det kunna ge 0-200% (hos vissa bolag ger en del business-klasser 0 poäng)Cristoffer Cedergren skrev:Z-klass. SAS kan inte svara på vad det ger. Nån som vet här?Visa bifogad bild 34950Klicka för att utvidga...