Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Försöker klura ut hur poängintjäningen kommer se ut på en kommande resa...

KSD-JKG-FRA-ZAG-ZAD-PUY t/r, bokningklass Q på utresan, V på hemresan

KSD-JKG-FRA Lufthansa LH5314, operated by BMI Regional, 120 miles + 580 miles, JKG är tekniskt stopp
FRA-ZAG Lufthansa LH6000, operated by Croatia Airlines, 458 miles
ZAG-ZAD-PUY Croatia Airlines OU647, 118 miles + 89 miles, ZAD är tekniskt stopp

Identiskt på hemresan, men med skillnaden att ZAG-FRA kan flygas av LH-metall.

Har svårt att ta reda på huruvida BMI Regional-opererade LH-flighter ger EB-poäng. Om så är fallet borde intjäningen KSD-JKG-FRA vara 600 + 600 poäng? Eller kanske bara 700 poäng då det bara handlar om tekniskt stopp under samma flightnummer?

FRA-ZAG ger 600 poäng om jag tolkar informationen rätt.

ZAG-ZAD-PUY ger antingen 600 + 600 eller bara 600? Gissar 600 då det är samma här - tekniskt stopp i ZAD och samma flightnummer under båda etapperna.

Så: Någonstans mellan 2400 och 6000 poäng... :)

LH6000 är väl codeshare, därmed gäller väl intjäningen för Croatia Airlines. Vad din bokning i Q hos LH blir hos Croatia är "omöjligt" att veta, risk för 25% intjäning om det är en låg bokningsklass (150 poäng).

ZAG-ZAD-PUY borde ge 100% av intjäning (om det är Q), minimum 600 per sträcka, osäker på om det räknas som 1 eller 2 sträckor med teknisk mellanlandning.

Har ingen aning om vad BMI Regional ger i intjäning så jag låter det vara osagt.

ZAG-FRA med LH på hemvägen borde ge 600 poäng för V-klass

Så risken är att intjäningen är från 150+600+600+600=1950 EB-poäng och uppåt beroende på hur tekniska stopp räknas och hur poängintjäning är för BMI-flighter.

EuroBonus partners - Croatia Airlines - SAS
EuroBonus partners - Lufthansa - SAS

Vet inte om jag flugit med teknisk mellanlandning då jag krediterat EuroBonus. Men till många program krediteras det enbart som en sträcka (ZAG-PUY) om det är samma flygnummer.

Vet inte om jag flugit med teknisk mellanlandning då jag krediterat EuroBonus. Men till många program krediteras det enbart som en sträcka (ZAG-PUY) om det är samma flygnummer.
Jag kan säga att jag känner inte ett enda flygbonusprogram som ger miles/poäng enligt aktuell flygrutt inkl. teknisk mellanlandning.

OT: Detta med samma flygnummer har fått en lite udda konsekvens i USA där AA har infört en del rutter där det är samma flygnummer på ut- och hemresa. Exempelvis kan AA2437 (påhittat nummer) flyga DFW-PHX och PHX-DFW med vändande plan.

Den flygningen är inte lyckad om man vill göra en MR då systemen uppfattar det som om man flugit DFW-DFW med den fantastiska intjäningen av 0 miles...!

Eventuellt har detta lösts nu, men jag är inte helt säker!

Ungefär hur många EB poäng tjänar man om man flyger ARN-SEL med Lufthansa?

Påverkas poängintjäningen om man uppgraderas på något sätt? (Pengar, points eller Optiontown)

Ungefär hur många EB poäng tjänar man om man flyger ARN-SEL med Lufthansa?

Påverkas poängintjäningen om man uppgraderas på något sätt? (Pengar, points eller Optiontown)
Du får vara lite mer specifik hur flyger du? ARN-FRA-GMP? Vilken bokningsklass är du bokad i? Flyger du någon Codeshare flygning?

Svårt att svara på eftersom du inte har bokningsklasser flyger du på billigaste biljetterna får du 25% av distansen.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    130,3 KB · Visningar: 311
Toppen