Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Hey all, I'm looking to book a flight with Air France from Copenhagen to Brisbane, Australia. I am a standard eurobonus member right now. Is it possible to calculate the eurobonus points I will get? Can I also receive points for my family members ( wife and child)? Just asking as I have found a flight for a similar price on another airline. I would save about 8 hours on the round trip journey but unfortunately i wouldn't be getting eurobonus points with that one. Cheers
How many points? Check here:
(as you see, it depends on the booking class)

Sorry should have added that in. It appears to be R flight, the lowest at 20%
Yes, R is at 20%

CPH (Copenhagen) to BNE (Brisbane) is 9670 miles one way according to Webflyer's mileage calculator (which I personally like).

So 9670 x 0.20 = 1934 points, one way.

You should take this amount as approximate.

If there are stopovers you can plug those into Webflyer's calculator.

Yes, R is at 20%

CPH (Copenhagen) to BNE (Brisbane) is 9670 miles one way according to Webflyer's mileage calculator (which I personally like).

So 9670 x 0.20 = 1934 points, one way.

You should take this amount as approximate.

If there are stopovers you can plug those into Webflyer's calculator.
Thanks guys, appreciate the answers. 8 hours of extra flight time with a toddler isnt worth 12k points.

Antingen är jag blind eller så är SAS hemsida ouppdaterad vad gäller poängintjäning.

Jag letar efter hur många nivåpoäng jag tjänar vid bokning av business SMART till Seattle från CPH. Någon som vet?

Verkligen intressant att man inte lagt in Seattle i poänglistorna, men jag instämmer med IdleSwede att det sannolikt likställs med Los Angeles, San Francisco eller Miami på 9000 poäng istället för Chicago och Washington på 7500 poäng.

någon som fått level points efter SQ flygning ännu?
Denna är jag väldigt intresserad av. Specifikt baserat på att det är bokat/marketed som en SK-flygning. Man kan ju boka dessa på sas.se och få SK-flygnummer. Frågan är dock om det krediteras enligt vad som står för övriga Skyteambolag eller om det mappas mot en SQ bokningsklass och man får enligt intjäning på en SQ-bokningsklass som vid 150% ger klar mindre level points än 100% + 100% som man får enligt Skyteamtabellen men marketed som SK.

Denna är jag väldigt intresserad av. Specifikt baserat på att det är bokat/marketed som en SK-flygning. Man kan ju boka dessa på sas.se och få SK-flygnummer. Frågan är dock om det krediteras enligt vad som står för övriga Skyteambolag eller om det mappas mot en SQ bokningsklass och man får enligt intjäning på en SQ-bokningsklass som vid 150% ger klar mindre level points än 100% + 100% som man får enligt Skyteamtabellen men marketed som SK.

Fast det är ju en codeshare och inte ett SAS flyg. Så svaret vad du tjänar finn på SAS hemsida
SAS EuroBonus / Partners / Övrigt / Singapore Airlines

Toppen