Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Intressant, har nog aldrig reflekterat över detta tidigare då det är första gången som jag ser det specificeras. Men då har jag lärt mig något nytt idag!

Ni har uppenbarligen inte varit medlemmar i amerikanska bonusprogram där allt bygger på just deras miles (statute miles). ;) Kan ni tänka er den pedagogiska utmaningen de amerikanska kundtjänsterna skulle haft om de valt nautiska mil när de en gång valde hur man skulle få poäng? :eek:

Det fanns massor med frågor från diverse amerikanare (på ett annat forum) om medlemskap i Finnair Plus som förut byggde på kilometer. Det var en i princip omöjlighet att få en del att förstå skillnaden. o_O

Lite svårare än vanligt att räkna ut hur många poäng jag tjänar men kanske nån kunnig kan hjälpa till.
ARN-CPH-HND tur och retur med FF kampanjen.
Ut i plus smart och hem i business smart.
Jag är EB silver.
Stämmer det att jag tjänar totalt 20500 nivåpoäng på denna?
Jag räknar så här.
ARN-CPH 700 poäng (plus smart)
CPH-HND 6000 poäng (plus smart)
HND-CPH 9000 poäng (business smart)
CPH-ARN 700 poäng (bokad som business smart men måste väl räknas som plus smart?)
Sedan 25 % bonus på det som silver?
Har jag räknat rätt då eller missar jag något?

Lite svårare än vanligt att räkna ut hur många poäng jag tjänar men kanske nån kunnig kan hjälpa till.
Jag är EB silver.
Jag räknar så här.
CPH-ARN 700 poäng (bokad som business smart men måste väl räknas som plus smart?)

Jag är EB silver.
Jag räknar så här.
Det ser rätt ut. https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/scandinavian-airlines/

Jag har dock för mig att jag tidigare hamnade i Plus Pro med Business Smart-biljett. Men jag har bara flugit på Business Pro senaste tiden, så jag har ingen egen aktuell datapunkt för Business Smart. Det borde i och för sig stå om du tittar på bokningen online.

Men, du får inte 25% på nivåpoäng, bara på bonuspoäng. Så, 16400 nivåpoäng och 20500 bonuspoäng.

Det ser rätt ut. https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/scandinavian-airlines/

Jag har dock för mig att jag tidigare hamnade i Plus Pro med Business Smart-biljett. Men jag har bara flugit på Business Pro senaste tiden, så jag har ingen egen aktuell datapunkt för Business Smart. Det borde i och för sig stå om du tittar på bokningen online.

Men, du får inte 25% på nivåpoäng, bara på bonuspoäng. Så, 16400 nivåpoäng och 20500 bonuspoäng.
Tack för klargörande.

Menar du att om jag skaffar ett konto hos dig/er så kan jag räkna ut hur många poäng jag tjänar eller hur var tanken med din länk?

Ja precis. Du kan läsa mer om det här

Bara så att jag förstått SAS nya poängystem. Påslaget på 50% för Guld gäller enbart bonuspoäng och inte nivåpoäng. Man har alltså tagit bort möjligheten för dem som redan har nått en viss nivå att behålla den?

Bara så att jag förstått SAS nya poängystem. Påslaget på 50% för Guld gäller enbart bonuspoäng och inte nivåpoäng. Man har alltså tagit bort möjligheten för dem som redan har nått en viss nivå att behålla den?
Man har tagit bort att nuvarande guld har lättare att behålla nivån än någon icke-guld har att tjäna in den.

Men man har inte tagit bort möjligheten att behålla Guld. LTG vore svårt att uppnå då ;)

Toppen