Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

En fråga sitter och kollar på flyg till NYC över påsk men vill maximera baspoängen är nämligen hyffsat nära guld nu.

Kollat på LH flight och det ser ut följande:

GOT-MUC W (Lufthansa) Economy Poäng: 250 poäng
MUC-JFK W (Codeshare med United) Economy Poäng: 2000 poäng (50% av milesen?)

JFK-FRA N (Lufthansa) Economy Plus Poäng: 3840 poäng (100% av milesen?)
FRA-GOT Y (Lufthansa) Economy Plus (Antar att detta är vanlig ekonomi men bokas som en Plus?) Poäng: 750

Totalt: 6840 poäng

Pris för resan: 6598 kr.

Kan jag ha räknat rätt?

Hur många poäng ger en vanlig SAS GO biljett GOT-EWR?

Jag är EBS för tillfället.

Så här tolkar jag informationen på sas.se:

LH GOT-MUC W: 250p
UA MUC-JFK W: Codeshare med UA, så här kan det troligen bli noll (om det inte är en ren LH flight, då borde den ge 2000p)
LH JFK-FRA N: 3800p (möjligen 3900p, beror på hur de avrundar)
LH FRA-GOT Y: 1250p

Summa: 5300p. Codeshare med UA ger troligen inga poäng. Utgå från det i alla fall.

SAS till EWR med mellanlandning på ARN/CPH ger 250x2 + 3000x2 = 6500p till EBS (förutsatt att du betalar för en lägre bokningsklass i Go)

SAS Eurobonus på Lufthansa:
upload_2017-1-11_12-29-46.png

Har någon bokat en biljett med Thai i bokningsklass Q och kan bekräfta att det ger 100% miles till EB? Finns just nu biljetter CPH-BKK i Q för ca 5800 sek. Jag är i behov av baspoängen och eftersom jag ändå ska till Bangkok känns 5800kr som en bra deal om det stämmer.

Lite OT-fråga men det rör samma biljett... Kan man boka Thais Q-biljetter någonannastans än deras hemsida? Thai verkar envisas med att ta betalt i DKK vid utresa från CPH.

Framgår väl rätt tydligt på SAS hemsida att Thai Q-klass ger 100%? Så om vi förutsätter att detta inte ändras innan du rest, så är det vad som gäller.

Visst gör det det. Misstänkte bara att det var misstag eller något då andra billiga *A biljetter till BKK ger som mest 25% vad jag sett.

Visst gör det det. Misstänkte bara att det var misstag eller något då andra billiga *A biljetter till BKK ger som mest 25% vad jag sett.
Står det 100% när du reser så är det vad jag skulle kräva att få. Det kan mycket väl vara så att SAS inte anpassat intjäningen till prisklassen och det kan komma att justeras. Det är ju det som gäller när du reser som avgör vad du får, så om du inte tänker resa i närtid ska du inte lita allt för mycket på vad som står i tabellerna, framförallt inte på låga bokningsklasser i ekonomi.

Om jag bokar med Lufthansa rutten:
Karlstad - Frankfurt - New York - Frankfurt - Munchen - Frankfurt - Karlstad

Hur många EB-poäng i Economy K ?
Kan man använda EB-Tabellen ?

Om jag bokar med Lufthansa rutten:
Karlstad - Frankfurt - New York - Frankfurt - Munchen - Frankfurt - Karlstad

Hur många EB-poäng i Economy K ?
Kan man använda EB-Tabellen ?
På sträckan Karlstad-Frankfurt t&r tjänar du in noll poäng då den flygs av BMI, så slipper du leta efter det

Toppen