Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

plover

Medlem
Hej forumet, åkte på en LH business companion ticket ARN-MUC-CPT, bra deal och första benet gav 2000 poäng i EB programmet. Är nu ute och far på motsvarande deal i C klass, men då ser jag att jag bara fått 750 poäng på samma flight. Vad har skett sedan november ? :)
 

Tonton

Medlem
Hej forumet, åkte på en LH business companion ticket ARN-MUC-CPT, bra deal och första benet gav 2000 poäng i EB programmet. Är nu ute och far på motsvarande deal i C klass, men då ser jag att jag bara fått 750 poäng på samma flight. Vad har skett sedan november ? :)


Olika bokningsklasser.
Inga förändringar har skett i poängintjäning från Lufthansa -> SAS
 

airac

Medlem
Hej forumet, åkte på en LH business companion ticket ARN-MUC-CPT, bra deal och första benet gav 2000 poäng i EB programmet. Är nu ute och far på motsvarande deal i C klass, men då ser jag att jag bara fått 750 poäng på samma flight. Vad har skett sedan november ? :)
Var det SAS som utförde ARN-MUC? Även om det sker på LH flygnummer gäller i så fall SAS intjäningstabellen och inte den för Lufthansa.
 

plover

Medlem
Tack Tonton, troddevderas Companion Business alltid gav C klass, men ser ut som om jag åker på P denna gång, där hsr jag förklaringen.
 

plover

Medlem
Nej, det var en äkta LH flygming, med Heimat och allt, ser att jag fick P nu på denna resa mot tidigare C. Vet inte vad de brukar sälja som Business 2-4-1, men jag blev lite snopen bara. Kommer klara ny EBG ändå.
 

Berglund

Medlem
Vet inte vad de brukar sälja som Business 2-4-1, men jag blev lite snopen bara
Om du inte vet vilken bokningsklass ”de brukar sälja som Business 2-4-1” tycker jag att det är märkligare att du baserar din förvåning på ett enda tidigare fall. Ett sample sixe = 1 är ju alldeles extremt osäkert, känns utomordentligt udda att basera sin förvåning/förväntan på något som hänt en gång tidigare.
 
Toppen