Senaste nytt

Hur länge är min Eurobonus-status giltig?

Om jag drar in 8500 SAS-poäng i februari så är jag ju där då den dubblas.. jag kan nog få ihop ~4000 utan att lägga om några resplaner. Har aldrig varit EBD och ser inte riktigt värdet, vad menar du med ”kickback om man bokar mycket ekonomi”? Tänker du på 30% rabatt på poängresor?

Jag har Silver idag. Min status går ut i oktober. Om jag bokar ett flyg i mars nästa år idag kommer jag fortfarande att kunna checka in en extra väska? Eller är det status vid datumet för flygningen som avgör?

Jag kan se i appen att ett flyg jag har i slutet av oktober med retur 3 nov att 2 väskor ingår även i flyget hem. Det får mig att tänka det är status när jag bokar som avgör bagage antal. Eller kan det även ske att SAS kommer att ta bort den extra väskan när jag faller ner ifrån Silver?

Glöm frågan. Jag hittade svaret nu. Det är status vid avresan som avgör.

Har intjäningsår 1/8-31/7. Gav bort 2 kort som dåvarande Diamond 12/7 2023. Blev Diamond igen för 2 veckor sedan. Försöker tolka texten på SAS-sidan utan framgång för att förstå när jag kan ge bort nya kort?
Är det 31/7 eller 31/10? Hade ordet "senast" stått med hade det varit lättare att förstå :)
1721630692968.png

Har intjäningsår 1/8-31/7. Gav bort 2 kort som dåvarande Diamond 12/7 2023. Blev Diamond igen för 2 veckor sedan. Försöker tolka texten på SAS-sidan utan framgång för att förstå när jag kan ge bort nya kort?
Är det 31/7 eller 31/10? Hade ordet "senast" stått med hade det varit lättare att förstå :)
Visa bifogad bild 155217
Efter grace gått ut, dvs 3 månader in i perioden kan du ge bort kort igen.

Hej,
Jag är SAS SIlver och flyger med SAS imorgon.
Vad gäller med den "Prioriterade incheckningen" om jag reser i ett resesällskap med 5 andra (ingen annan är silver eller högre). Det är en och samma bokning. Kan vi allihopa gå i den prioriterade?

Hej,
Jag är SAS SIlver och flyger med SAS imorgon.
Vad gäller med den "Prioriterade incheckningen" om jag reser i ett resesällskap med 5 andra (ingen annan är silver eller högre). Det är en och samma bokning. Kan vi allihopa gå i den prioriterade?
Så länge ni kommer samtidigt ska det inte vara några problem.

Hej, jag har qualification period som gick ut 31 Okt. Uppnådde guld under förra perioden. Tidigare har alltid expiry date ändrats men i år står det fortfarande 01/25 som expiry date. Är det någon annan som märkt av detta eller har det blivit något fel?

Hej, jag har qualification period som gick ut 31 Okt. Uppnådde guld under förra perioden. Tidigare har alltid expiry date ändrats men i år står det fortfarande 01/25 som expiry date. Är det någon annan som märkt av detta eller har det blivit något fel?
Samma här. Tänker att det kommer lösas per automatik.

Toppen