Senaste nytt

Hur länge är min Eurobonus-status giltig?

Så intjänade nivåpoäng från månaden före kvaliceringsperiodens slut bokförs inte på föregående kvalificeringsperiod? Tex från SAS master card. Jag låg visst på gränsen o har idag fått in nivåpoäng från MC, men står fortfarande att min nuvarande status slutar Okt 2025 (kval-period 1/8-31/7). Mao jag måste köpa nivåpoäng som bokförs 123 dgr före...
Man kan uttrycka det väldigt enkelt: det är datumet som anges för nivåpoängen hos SAS (i transaktionslistan på ditt EB-konto) som avgör vilken period de räknas till. Så nivåpoäng som är daterade 8 augusti räknas in i den kvalificeringsperiod som augusti ingår i.

För nivåpoäng från EBMCP innebär det i praktiken att dessa poäng huvudsakligen baseras på inköp i juli.

När poäng från flygresor trillar in med viss fördröjning, är de alltid daterade till datum då flygningen startade.

Korrekt. Juli månads intjäning med mc genererar eb-poäng första tisdagen i augusti, nivåpoäng "några dagar" efter det (jag har varit med om 2-3 dagar upp till en kalendervecka, denna gången kom de idag, fredag).
Nivåpoängen från MC har alltid kommit den 8e för mig (alternativt daterats den 8e om de kommer någon dag senare).

Toppen