Senaste nytt

Hur kommer valutgången i USA att påverka ert resande?

Hmmm...
Härom året med nytt pass väldigt kontrollerande av passet vid ankomst EWR av en ovanligt trevlig passkontrollant.
Frågade varför denna rigida kontroll och fick följande svar
" Well sir, now a days your country lets almost anybody in and get a passport. Thats the reason"
Undrar om denna inställning nu kommer att skärpas
Det är ju en naturlig konsekvens av vad som händer här , tyvärr.

Jadu, jag har vänner i USA som förmodligen inte kommer kunna jobba vidare lika enkelt om alla Trumpkampanjens föreslagna ändringar i visumregler ändras, så på kort sikt så kommer det nog inte ändras. Men på 1-3 års sikt så blir det nog färre anledningar att åka över pölen.

Jag själv har under flera år åkt både privat och i jobbet till USA men känner efter att Trump gick och vann valet att suget att åka dit privat är helt borta, jag får nu ett mycket större sug att upptäcka flera större städer öster ut.

Tror ni att Trump kommer påverka ert resande till och från USA?

Har alltid velat åka till San Fransisco :) men aldrig riktigt blivit av ! Sjunker dollarn till 6,50 sek så drar jag ;)

Räkna istället med 10kr
USD.jpg

Kanske, fast från låg nivå (knappt årligen). Mitt resande är stort beroende på möten som hålls av skattefinansierade forskningsinstitut, som DoE labs eller ibland universitet. Mindre budget där och det blir (ännu) svårare för dem att arrangera möten, så kanske en större andel av dem hamnar i Europa och Asien. Vi såg en viss sådan effekt när de hade problem att få igenom den federala budgeten för ett par år sedan.

Toppen