igelkotten
Medlem
Gissningsvis 4 personer. Säg att business kostat 25k mer per person samt lägga på arbetsgivaravgifter på det så har du typ den summan.
Själva beskattningen var 133k sek, så underlaget måste varit bra mycket högre tror jag.
Gissningsvis 4 personer. Säg att business kostat 25k mer per person samt lägga på arbetsgivaravgifter på det så har du typ den summan.
Förstår inte, är folk inte medvetna att dessa uppgifter är helt offentliga eller vem försöker man lura![]()
Det är sånt man måste hålla koll på som statligt anställd, typ föra en excel på intjänade poäng som kommer från arbetsgivare och en annan kolumn för övriga poäng man tjänar privat.Om jag uppgraderar mig med poäng vem vet hur jag tjänat in dessa?
Jag själv har inte en aning då kanske 70% kommer från privata resor och kreditkort.
Det är sånt man måste hålla koll på som statligt anställd, typ föra en excel på intjänade poäng som kommer från arbetsgivare och en annan kolumn för övriga poäng man tjänar privat.
När man gör uttag får man då hålla koll på att man har tillräckligt med poäng från den kolumn som resan avser.
Lättast att slippa detta är väl att inte lägga in något bonuskort och sedan efterregistrera till något annat flygbolag och ha sin status där.
Då får man dra det från sin privata kolumn, om man inte har poäng i kolumnen för intjänade genom jobbresor.Scenario: Statligt betald tjänsteresa som uppgraderas med privata poäng, hur räknar man då?
Har väldigt svårt att se att United, Lufthansa, Aegean, Singapore skulle lämna ut uppgifter om poäng som kommit in om det inte finns grova brottsmisstankar och det kommer från polisen. Skulle man då åka dit så sitter man ju lite med handen i syltburken då det varit planerat och ytterst systematiskt, går lixom inte att skylla ifrån sig på något.Att ge fan i att lägga in kort och regga till annat program är ju en lösning, men lika omoraliskt.
vem vet när kommer avtalen att lämna ut uppgifter från andra program, ponera att landningstillståndet dras in för bolag som inte samarbetar med EU?
Då får man dra det från sin privata kolumn, om man inte har poäng i kolumnen för intjänade genom jobbresor.
Har väldigt svårt att se att United, Lufthansa, Aegean, Singapore skulle lämna ut uppgifter om poäng som kommit in om det inte finns grova brottsmisstankar och det kommer från polisen. Skulle man då åka dit så sitter man ju lite med handen i syltburken då det varit planerat och ytterst systematiskt, går lixom inte att skylla ifrån sig på något.