Jag försöker alltid boka billigast möjliga biljett, oavsett om jag reser för kunds räkning eller för mig själv. Självklart är jag inte omänsklig, och kan se benefits av att åka business och att det är bekvämare - samtidigt kommer det med ett pris som jag försöker se värdet i

. Jag kanske är unikt i detta tänkandet (känner mig nästan lite så här på forumet iaf) - men nånstans, om BC är ett par tusenlappar dyrare ställer jag mig frågan, är den något bredare stolen och den något finare flygplansmåltiden (mätt i flygplansmat-måttstock ska understrykas) värt dom pengarna? Jag ställer det ofta i relation till vad jag får för ett par tusenlappar på en restaurang, eller i någon annan upplevelseform - och då har åtminstone jag personligen mycket svårt att motivera priset.
Som sagt, anlednigen till att jag kapade tråden var mest för att jag var nyfiken på om det var några "obvious" saker jag missat som skulle kunnat generera mer poäng, _förutom_ det uppenbara att flyga mer och till dyrare biljetter.
Jag har nog helt enkelt ett annat tankesätt här än andra kanske - jag vill verkligen understryka att jag inte på något sätt vill nedtala andras flygmönster eller motivering till att nå högre nivåer och jag hoppas verkligen inte jag trampar på några fötter med mina åsikter!
Bara det faktumet att det finns en tråd där man kan "gästa" in någon på en Lounge via forumet tycker jag säger ganska mycket om att detta är ett forum med värme och medmänsklighet, man skulle önskat att hela Europa kunde applicera samma resonemang med flyktingkrisen vi nu har framför oss.
Vol