Senaste nytt

Hur gör ni när ni söker visum till Kina ?

Hur stor eller liten risk är det att man inte får ett VOA till Shenzhen? Jag planerar spendera 4 dagar där i December. Har bokat hotell. Jag har svenskt pass utfärdat 2014 (har inget gammalt pass tillgängligt) med stämplar från Japan och USA. Är det risky eller lungt? Ska jag skaffa ett "riktigt" kinesiskt visa istället? Förslag?

Fick i fredags besked av min arbetsgivare att Kinesiska ambassaden flaggat för att man under december ska börja kräva fingeravtryck vid visumansökningar. De hade inga fler detaljer och exakt datum var inte heller känt men man uppmanade alla oss som vet att vi ska till Kina snart att ansöka snarast innan ändringarna införs då man misstänker att de nya reglerna gör processen mer komplicerad.

Fick i fredags besked av min arbetsgivare att Kinesiska ambassaden flaggat för att man under december ska börja kräva fingeravtryck vid visumansökningar. De hade inga fler detaljer och exakt datum var inte heller känt men man uppmanade alla oss som vet att vi ska till Kina snart att ansöka snarast innan ändringarna införs då man misstänker att de nya reglerna gör processen mer komplicerad.
Då undrar jag om hur i katten ett "e-visum" ska fungera i fortsättningen.
(Jag tror fortfarande inte på något e-visum till Kina utan officiell info från kinesiska staten).

Är det någon som är boende i Skåne/Södra Sverige som vet om det går att lämna ansökan i Köpenhamn?
jag ställde frågan häromveckan och nej det får vi inte enligt det svaret jag fick. De svarade så här : "You can only apply visa in our center unless you live or work in Denmark." Lite småsurt, men vad ska man göra ?

jag ställde frågan häromveckan och nej det får vi inte enligt det svaret jag fick. De svarade så här : "You can only apply visa in our center unless you live or work in Denmark." Lite småsurt, men vad ska man göra ?

Det hade ju verkligen förenklat, men det är bara att gilla läget tyvärr.
Tack för ditt svar:)

De svarade så här : "You can only apply visa in our center unless you live or work in Denmark." Lite småsurt, men vad ska man göra ?
You can only apply visa in our center unless you live or work in Denmark.

Betyder det inte så här?:
Du kan ansöka visum på vårt kontor endast om du INTE bor eller jobbar i Danmark.

Alltså, om du bor i Sverige kan du ansöka visumet på deras kontor. :)

Toppen