Senaste nytt

Hur flyger småbarn (infant) utan bassinet och utan eget säte på långresa?

Det sista inom parentes låter vettigt. Vi tog vår då 9 mån son med oss över Atlanten flygandes Delta......Jo, jag vet, men jag visste inte bättre på den tiden! Det var ingen lek kan jag säga och det berodde inte på vår son.....

Har flugit 5-6 ggr med barnen då de var under 2 år (ca 10 år sedan senast) vi har alltid bäddat ner dem på golvet framför oss och det har inte varit några problem. Ingen har protesterat.

Vi försökte med precis samma sak då (och faktiskt för ungefär 10 år sedan) och det var inga vänliga tillsägelser vi fick av Deltas kabinpersonal. Maken till arrogant och uttråkad personal får man leta efter.

Åkte TG FRA-BKK i förra veckan med grabben (11mnd), ingen bassinet och golvet var förbjudet... Paret bredvid diskuterade bra länge men till slut kom flight managern(?) och sa något väldigt tyst och flickan kröp upp i föräldrarnas knä. Imorrn åker vi SAS i C BKK-CPH, kan återkomma om hur SAS hanterar situationen på lördag.

Business-stolarna är lite svåra med småbarn i och med att man vill använda golvytan för sina egna ben. Men prova att skippa fälla upp helt. Om ni får bulkhead finns det plats att bädda på golvet. Om nu purser går med på det.

Tyvärr verkar bolagen ogilla att man bädda på golvet. SAS har dock vart ok , vi hade första raden i mini business kabinen på 340, fick täcken och kuddar. Däremot var Thai inte positiva till detta. Men en egen rad i ekonomi kan ju vara nog så bra. Men visst ett barn för stort för bassinett innebär lite mer bök & stök för både barn & föräldrar. Tänk dock på alla barnfamiljer som flyger charter till Thailand i trånga 330 charter config....ush och fy..men det verkar gå det oxå....har dock inte prövat själv ;)

Några långflygningar har blivit gjorda redan med vår dotter som nu är 10 månader. Första flygningen var med AY BKK-HEL var hon inte ens tre månader så då var det bassinet som gällde och fungerade bra i ekonomi. Överraskande bra betjäning från Finnairs flygvärdinnor och platserna var bra.

Nu senast i Nov då hon var 8 månader flög vi i PE med Thai ARN-BKK-ARN. Inget bassinet för det var gamla kabinen båda vägarna. Turen gick bra då vi fick bädda för henne framför oss på golvet. Returen gick inte lika bra då flygvärdinnorna total vägrade att hon fick sova på golvet, så då var det bara att ha henne i knät och försöka sova på det sättet... inte min bästa flyg upplevelse...

Ny resa till BKK skall göras i Mars men jag vet inte ännu vilket bolag jag skall boka med. Jobbar för tillfället i Tallin så jag kan välja att flyga via FRA, ARN, HEL, etc. några förslag?

Toppen