Senaste nytt

Hur flyger småbarn (infant) utan bassinet och utan eget säte på långresa?

jumbooze

Medlem
Disclaimer: Jag har inga egna barn End Disclaimer:

Nu är ju inte jag förälder men skulle nog hoppas på en icke full flygning och försöka uppfinna en säng i ett större handbagge, typ större bag som man kan vika ihop vira ett band om så det blir en bundle. I den skulle man kunna ha en tunn madrass som går up på sidorna & kudde + lite diverse wetvipes mm.

Så snörar man bara upp bundle så har man en bärbar säng... Lättare att ha en väska i knät med knodden där i än att ha direkt i knät... Flytta mellan Pappa & Mamma , lägga på ledigt säte...

(Nu springer jag och gömmer mig inte jag blir anfallen av agressiva föräldrar :D )
 

Chrille

Medlem
Ha ha, jumbooze, en utveckling av skötväske-konceptet.
Småbarnsföräldrar brukar ha nog med packning ändå.... ;)
 

Malu

Medlem
Jag har uppfattat att bolagen blivit betydligt hårdare när det gäller sovande barn på golvet. Thai tvärvägrade en familj snett framför oss, så man fick snällt sitta med sovande barn på armen i 10 timmar.
 

Roger J

Medlem
Det blir till att ha barnet i knät/ovanpå sig. Inte lätt att få en natts sömn. Möjligheten finns självklart att köpa en egen stol till barn under två år. Men det kostar såklart mer :rolleyes:
Jag hade tur en gång på SAS i Business med barn och fick ett extra säte av gatepersonalen då kabinen inte var full.
 

Roger J

Medlem
Man får inte bädda till barn på golvet heller, på grund av någon regel. Det kan ju annars vara ett alternativ - så låter man själv bli att fälla upp fotstödet.
 

Dr. Miles

Expert
Ta med hängmatta och haka den mellan stolen framför sig och egen stol?
sunnyh1.jpg


kidsswinger1.jpg
 

segra

Medlem
Har flugit 5-6 ggr med barnen då de var under 2 år (ca 10 år sedan senast) vi har alltid bäddat ner dem på golvet framför oss och det har inte varit några problem. Ingen har protesterat.
 

forastero

Medlem
När jag flög med SIA sist hamnade jag bredvid en barnfamilj vars barn garanterat var närmare två än ett år men ändå hade/sov i bassinet. Det kanske skiljer så mycket mellan olika plan och bolag?
 
Toppen