Senaste nytt

Hur får jag min Go-kompis att sitta med mig i Plus?

Agö

Medlem
Jösses. Jag är rädd för att min gode herre har fel, och påvisar bara detta än en gång. Vem visste att det här forumet var så befriat från humor?
Haha, låt oss säga så här. Efter många år här lär man känna varandra. Du vet helt enkelt inte vad du snackar om.
 

Routemaster

Medlem
Tack för alla goda och mindre goda förslag. Men det är ingen som föreslagit att jag och min kompis checkar in gemensamt vid disken på TXL och att vi försynt undrar om möjlighet finns att få sitta tillsammans. Borde inte då det serviceinriktade flygbolaget placera min kompis invid mig, av en ren vänlighet, förutsatt att det finns lediga platser i Plus. Eller kommer det aldrig att ske?
 

flum

Medlem
Tack för alla goda och mindre goda förslag. . Borde inte då det serviceinriktade flygbolaget placera min kompis invid mig, av en ren vänlighet, förutsatt att det finns lediga platser i Plus. Eller kommer det aldrig att ske?
Det kommer med största sannolikhet inte ske, och varför skulle det det? Vill din kompis åka plus och sitta bredvid dig finns ju alla möjligheter via plusgrade.
 

mha321

Medlem
Tack för alla goda och mindre goda förslag. Men det är ingen som föreslagit att jag och min kompis checkar in gemensamt vid disken på TXL och att vi försynt undrar om möjlighet finns att få sitta tillsammans. Borde inte då det serviceinriktade flygbolaget placera min kompis invid mig, av en ren vänlighet, förutsatt att det finns lediga platser i Plus. Eller kommer det aldrig att ske?
De *borde* erbjuda dig en plats bredvid kompisen. Inte tvärt om - varför ska de ge bort något som andra har betalat för?

Och ponera att det var någon annan som fick sin kompis uppgraderad in i mittsätet bredvid dig och på det sättet gjorde din upplevelse - som du betalt för - markant sämre. Det skulle du antagligen inte gilla och det vore inte speciellt service minded för *dig*.

Men det är borde. Det är klart att det aldrig skadar att fråga. Man vet aldrig!

Edit: det var väl för övrigt just att fråga I checkin som var det första förslaget du fick?
 

taxvalp

Medlem
Tack för alla goda och mindre goda förslag. Men det är ingen som föreslagit att jag och min kompis checkar in gemensamt vid disken på TXL och att vi försynt undrar om möjlighet finns att få sitta tillsammans. Borde inte då det serviceinriktade flygbolaget placera min kompis invid mig, av en ren vänlighet, förutsatt att det finns lediga platser i Plus. Eller kommer det aldrig att ske?

Om någon (eller helst båda) har status hos SAS så kan det gå. Har gjort så med hustrun inrikes ett par gånger då vi rest tillsammans på olika bokningar (privat vs tjänsteresa).
 
Det brukar gå att uppgradera sig vid check-in/gate till en fast avgift också (Vet inte om det går på short-haul men de har det på long-haul). Om ni pratar med SAS på flygplatsen kan se säkert lösa det givet att det finns plats i Plus.

Att de ska ge bort det gratis är nog inte så troligt (Det är ju trots allt tekniskt sett en CU i så fall)
 

mha321

Medlem
Det brukar gå att uppgradera sig vid check-in/gate till en fast avgift också (Vet inte om det går på short-haul men de har det på long-haul). Om ni pratar med SAS på flygplatsen kan se säkert lösa det givet att det finns plats i Plus.

Att de ska ge bort det gratis är nog inte så troligt (Det är ju trots allt tekniskt sett en CU i så fall)
Paid upgrade finns inte på short haul. Antagligen väldigt mycket mer administration än det är värt.
 
Toppen