Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Lufthansa har väl fortfarande 24h fri avbokning? Så länge man kan göra det på en gång på det sättet så är det ju bara att boka och stan sedan avboka om det inte håller. Om det är en "väldigt stark indikator" så borde det ju vara sällan man faktiskt behöver avboka.
Säg att jag vill boka Premium Eco men förvissa mig om att det inte är klass N (som kräver 2 e-vouchers till business). Kan Senator hotline hjälpa mig att se vilken bokningsklass jag får när jag bokar på hemsidan eller hur fungerar det? Ser ingenstans vilken bokningsklass det är.. Ber om ursäkt om frågan tagits upp tidigare.

Om du klickar på "Compare fares and booking classes" så anges bokningsklassen.

1770801503088.png

Så här:

1770801574134.png

Toppen, tack! Vad är det för öppettider på det tyska numret? Har googlat utan framgång. Ska försöka fixa detta ikväll :).

Toppen, tack! Vad är det för öppettider på det tyska numret? Har googlat utan framgång. Ska försöka fixa detta ikväll :).
Jag har för mig att det tyska numret är 24/7 men gissningsvis så är det precis som hos SAS att de bästa agenterna jobbar kontorstid.

Så nu är allt klart. Kollade awardtillgänglighet först - såg bra ut. Bokade först online det jag kunde se där det var rätt bokningsklasser i PE. Ringde sedan Senatorlinjen som kunde ge confirmed men bara åt ena hållet. Däremot såg agenten tillgänglighet på en annan routing men där rätt bokningsklass inte gick att boka online. Cancellerade biljetten och ringde ett annat nummer till telefonbokningen (08-51992734). Där kunde de hjälpa till att boka rätt bokningsklass mot en avgift på ca 45 eur. Därefter ringde jag senatorlinjen igen och den här gången kunde de bekräfta båda benen med upgrade till Business. PE-biljetten var något dyrare när jag fick ta en annan bokningsklass men totalt sett var det en bra deal. Skönt att slippa lotteriet med SAS uppgraderingar och nu fylls M&M kontot på ytterligare. Dock tveksamt i vilken utsträckning jag kommer nyttja LH framöver nu när SEN går ut. Blir till att boka något kul med resterande poäng och sedan fortsätta inom Skyteam samt Aviosar genom Amex PPP :)

Så nu är allt klart. Kollade awardtillgänglighet först - såg bra ut. Bokade först online det jag kunde se där det var rätt bokningsklasser i PE. Ringde sedan Senatorlinjen som kunde ge confirmed men bara åt ena hållet. Däremot såg agenten tillgänglighet på en annan routing men där rätt bokningsklass inte gick att boka online. Cancellerade biljetten och ringde ett annat nummer till telefonbokningen (08-51992734). Där kunde de hjälpa till att boka rätt bokningsklass mot en avgift på ca 45 eur. Därefter ringde jag senatorlinjen igen och den här gången kunde de bekräfta båda benen med upgrade till Business. PE-biljetten var något dyrare när jag fick ta en annan bokningsklass men totalt sett var det en bra deal. Skönt att slippa lotteriet med SAS uppgraderingar och nu fylls M&M kontot på ytterligare. Dock tveksamt i vilken utsträckning jag kommer nyttja LH framöver nu när SEN går ut. Blir till att boka något kul med resterande poäng och sedan fortsätta inom Skyteam samt Aviosar genom Amex PPP :)
Kul att höra att du lyckades!
Mycket detta med uppgraderingar som gör att jag fortsätter med LH sen så länge SAS inte erbjuder vettiga anslutningar (exempelvis ICN-PVG) så är man ju tvungen att hitta andra alternativ. Men det är enormt mycket svårare att få ihop poäng till en bonusresa med LH än med SAS.

Har e-vouchers ett utgångsdatum? Min status går ut nu i februari (likt många andra) och har ingen planerad resa med LH gruppen. Känns ju dumt att vaska.

Toppen