Så nu är allt klart. Kollade awardtillgänglighet först - såg bra ut. Bokade först online det jag kunde se där det var rätt bokningsklasser i PE. Ringde sedan Senatorlinjen som kunde ge confirmed men bara åt ena hållet. Däremot såg agenten tillgänglighet på en annan routing men där rätt bokningsklass inte gick att boka online. Cancellerade biljetten och ringde ett annat nummer till telefonbokningen (08-51992734). Där kunde de hjälpa till att boka rätt bokningsklass mot en avgift på ca 45 eur. Därefter ringde jag senatorlinjen igen och den här gången kunde de bekräfta båda benen med upgrade till Business. PE-biljetten var något dyrare när jag fick ta en annan bokningsklass men totalt sett var det en bra deal. Skönt att slippa lotteriet med SAS uppgraderingar och nu fylls M&M kontot på ytterligare. Dock tveksamt i vilken utsträckning jag kommer nyttja LH framöver nu när SEN går ut. Blir till att boka något kul med resterande poäng och sedan fortsätta inom Skyteam samt Aviosar genom Amex PPP