Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Jag ringde in till senatorlinjen idag, Svar inom en minut och tog ca 5 min att få e-voucherna applicerade och biljetterade. Då mina går ut 31/12 i år så blev det uppgradering från Economy light (bokad i T-klass) till Business på ett ben för två pax på flyg inom Europa.

Det är helt klart bättre än inget men lite surt att uppgradering från business till first kräver två vouchers när det är vad man får vid kvalificering. De flesta vill nog nyttja dessa vouchers på en semesterresa med sin bättre hälft. Eller kanske är det vanliga scenariot att en biljett uppgraderas med vouchers och den andra biljetten med poäng (förutsätter att det är möjligt).

(Eller så reser Herr Doktor Senator Oberklump van Fottel i betald F och tar med Fraulein X på en uppgraderad business-biljett. Vad vet jag ;) )
Man kan ju samla in fler än två vouchers på ett år, men ja jag tror att det är medvetet att de bara räcker som en delbetalning på en resa om man är flera som åker.

Jag ringde in till senatorlinjen idag, Svar inom en minut och tog ca 5 min att få e-voucherna applicerade och biljetterade. Då mina går ut 31/12 i år så blev det uppgradering från Economy light (bokad i T-klass) till Business på ett ben för två pax på flyg inom Europa.
Hur ser du hur länge dina e-vouchers räcker? Fick du den informationen på Senatorlinjen?

Vad är det för giltighetstid på dessa eVouchers? Står inget i appen vad jag kan se.
Each eVoucher is valid for 24 months.

Det verkar bara synar när det är ett kvartal kvar. Från FAQ i appen:
IMG_7092.jpeg

Dock om jag har förstått det hela rätt så måste man först köpa en revenuebiljett för att sedan applicera e-Vouchern för uppgradering. Det går inte att applicera e-Vouchern på en awardbiljett. Tänkte bara med hänsyn till trådens rubrik så att det inte blir missvisande.

Toppen