Senaste nytt

Hund/djur i loungen?

Var nyttan att mästra mig i det inlägget? :) Isf vill jag ifrågasätta var jag skulle ha påstått att att det skulle ha varit det (?)
Jag är inne på min fjärde hund, och har varit tillsammans med en veterinär. Jag är medveten om att allergener sitter i flera djurepitel (vävnader). Håren är inte mest allergena, för det är död vävnad (färsk hårsäck mer allergen), men receptorn (allergikern) kan vara olika känslig.

Nu var dock frågan om hundhår i mattor. Det är ganska lätt att se om en hund sitter två meter ifrån en i loungen (och därmed sätta sig någon annanstans). Ska man däremot leta hundhår på golvet innan man går in...(?)

Jag blir sällan irriterad, men jag är faktiskt lite trött på den ton som infinner sig allt oftare på BC.se. Om det ska finnas personer som alltid korrigerar andra inläggs äkthet, utifrån subjektiva referensramar, ska jag fundera på om det är någon idé att fortsätta.
BC.se var en trevlig gemenskap där man hjälpte och bidrog, inte ett debattforum för lönevillkor, anställningsvillkor, hundraser etc......låt den ursprungsidén leva vidare (!!)

Men kjære vene, det var da ikke ment som kritikk. Jeg blir faktisk litt trøtt av at folk skal ta seg så nær. Når du skriver "men en del raser hårar ju ganska mycket... Betyder att de allergena blir kvar i sesalmattor eller liknande," så føltes det greit å nevne at det ikke er i HÅRENE allergenene ligger. Hvis du kjente til det så er det jo en svært generaliserende og upresis ordlegging du benyttet deg av. Det er en av de vanligste misforståelsene som finnes (at hår = allergener), men siden vi som hundeeiere ofte går rundt med tonnevis av pels på oss uten at allergikere reagerer så sier jo det litt. Jeg vil anta jeg har lagt igjen TONNEVIS med hundehår ombord i busser, tog, flygplan - men jeg har aldri lest om noen som har fått allergisk annfall på några framkomstmiddel av den grunn.

Hvis du ikke takler at man prater om ting på internett, og ikke takler å få noe som var ment som nettopp det du etterspør: "hjelp og bidrag" (merk deg SMILEYEN i mitt innlegg....) - så er det vel ikke annet enn å beklage at du har stått opp med feil bein i dag. Du har iallefall misforstått meg med en så solid bom at du traff månen i stedet.

Jag tänker inte ens ta det där inlägget i beaktning, @Aurora . Om man ska urskulda sig i efterhand varje gång kan man skriva vad som helst, utan risk. Smiley ger jag inget för, för jag upplever din ton likadan i många trådar på bc.se...

Att du sedan förflyttar felet till min sida, och att jag vaknat på fel sida.....jag vet inte hur jag ska reagera. Och precis som doktorn skrev i inlägget innan, så kommer förklaringen om "missförstånd".
Härskartekniker som "kjare vene" och "beklage at du har stått opp med feil bein i dag" har jag stött på alltför många gånger för att de ska bita....

Nu ska jag säga några sanningen ord (som får mitt inlägg raderat o tråden stängd): Du borde reflektera över vad du skriver/säger, och skaffa lite självdistans. Du möter kritik i 90% av de trådar du skriver i, och det är alltid alla andras fel? Hur vore det att reflektera över om du själv gör fel... Jag gör själv fel ganska ofta - man lär sig hantera det.

Och @Jonas C . Jag har anmält både tråd och mitt eget inlägg till moderator, som förebyggande. Jag tar konsekvenserna av vad jag skriver, om det upplevs för hårt. Jag är alltför trött på att stämningen blir sämre på BC.se, och vissa gamla medlemmar slutar skriva. Jag hoppades att det inte skulle behövas, men bc.se behöver hårdare moderering :(

Lås tråden!

Tack o hej

Apropå djur, vad är det för något som Dr.Miles har som avatar?
Är det måhända en Svensk Ratzilla

Ser umiskjennelig ut som en wallaby : Wallaby - Wikipedia, the free encyclopedia

Til resten av diskusjonen stiller jeg meg fullstendig uforstående, og avslutter med :
Anchorman-well-that-escalated-quickly.jpg

Så sent som 2012 nekades kaniner att resa med SAS, i vart fall på linjen BRU-ARN. Oklart om samma regel gäller idag och om förbudet också gäller i SK-loungerna (för det fall kaninen reser med annat *A-bolag). Någon som vet mer om detta?

Toppen