Senaste nytt

Hotels.com Reward Slopas, ersätts av Expedia VRBO

perhall

Medlem
Fattar inte vad jag ska göra, skulle just boka tre Rewards-nätter i Budapest och mina Rewards-nätter är borta fast det står att Rewards gäller som vanligt. Ska jag logga in och aktivera nya systemet, kontakta kundtjänst eller va?
 

Hachans

Medlem
Fattar inte vad jag ska göra, skulle just boka tre Rewards-nätter i Budapest och mina Rewards-nätter är borta fast det står att Rewards gäller som vanligt. Ska jag logga in och aktivera nya systemet, kontakta kundtjänst eller va?

Har du bytt till Sverige som land?
 

Joje_66

Medlem
Finns en varningstext när man byter region nu, vet inte hur länge den funnits.

"

Ändrar du din region kan det också ändra lojalitetsprogrammet​

Det nya lojalitetsprogrammet One Key™ är endast tillgängligt i USA för tillfället. Vill du behålla ditt nuvarande lojalitetsprogram (om tillämpligt) ska du inte ändra region.
Region "
 

perhall

Medlem
Jag har då bara bytt tillbaka till min region, har inte bytt till USA men jag tror att jag blivit omdirigerad dit...
Får ringa support imorgon
 

mrestes

Medlem
Jag har då bara bytt tillbaka till min region, har inte bytt till USA men jag tror att jag blivit omdirigerad dit...
Får ringa support imorgon
Du kan även försöka att rensa alla cookies kopplade till hotels.com och kolla om du har en VPN verktyg på som får det att se ut som om du är i USA
 

M.K

Medlem
Klart med ytterligare ett stämpelkort idag och roade mig med att läsa T&C för nya programmet. Kanske något matnyttigt värt att tänka på nedan?

-Alla ”tripelements” 2022/23 kommer hedras och ge status för hela 2023. I mitt fall högsta nivån.
-För status 2024 (blir nu kalenderår) räknas all aktivitet 2023 med ett värde över $25 (alltså ej diverse hostels ;-) )
-Tänk på att endast använda Onekeycash ned till $25 för att tjäna ett ”element” varje natt.
-Några ”element” kan säkert tjänas in med bl a flyg med bra pris eller routings.
-statusen gäller fram tills 28 feb året efter. Alltså gäller status intjänad i år fram tills 28feb 2025.
-Inte fel att tjäna in status nu med stämplar innan nya programmet implementeras om Plat är ett mål. Jag har fem nätter till i närtid så kommer nära 30n då tills 2024 med knappa 10% intjäning på allt.

Sammantaget tycker jag fortsatt VIP hotell har ok värde med upgrades & 6% tillbaka som Plat. Frågan är om jag når upp till 30 ”element” 2024 med enbart dessa och kanske någon flight? Inget stort mål med försämrat program men kan gå.

Edit. Jag bytte precis email på Expedia då alla konton måste ha samma email adress innan sammanslagning!
 
Last edited:
Toppen