Senaste nytt

Hotels.com Reward Slopas, ersätts av Expedia VRBO

Hachans

Medlem
Idag fick jag utskick om att fortsätta samma stämplar etc med Rewards. Så antar att det var som jag med flera misstänkte, att denna ändringen inte påverkar oss just nu iaf.

M.K

Medlem
3D7C4D8F-6F74-4E8F-BADC-237ACB2C9F15.jpeg

Efter förra stämpelkortet är jag nu klar med 5 nya stämplar utan problem. Jag kommer fortsätta köra in stämplar en stund och det fungerar även på t ex Strawberry ( +500p där också).

Jag ser bra värde just nu innan allt konverteras. Mina bonusnätter sparas därför nu. Har du tillräckligt kan en flight betalas med OneKeyCash, krävs dock 100% av kostnaden, via Expedia.

mrestes

Medlem
Inget har hänt mig ännu. HIttade ingen bättre tråd att skriva lite om erfarenhetet med sajten. Har varit silver i flera år, aldrig i närheten av gold. Men jag är oftast riktigt imponerad på deras servicenivå. Bokade 5 nätter i Mallorca i maj som jag skulle åka till imorgon. Fick tyvärr covid. Trots att det var en bokning utan återbetalning har de avbokat och betalat tillbaka hela beloppen. Visst hade jag fått pengarna ändå via amex platinum försäkring men jag tyckte ändå det var snyggt gjort. Särskilt när jag bad inte om pengarna tillbaka. Jag bara kontaktade de via chatt eftersom jag kunde inte cancellera bokningen online. Bor mest med Strawberry i Norden men nästan alltid Hotels.com i utlandet när det inte är AIRBNB.

De är också mycket smidiga med price matching om man hittar lägre pris hos någon annan eller hotellet själv.

M.K

Medlem
@mrestes Hotels är dessutom ännu bättre med Gold status. Jag kör enbart med dem eller Hilton utanför Norden där jag också bor med Jordgubben.

Tråkigt bara att de slutat med dubbla stämplar. Jag har fått bo ihop varenda natt i år för förnyat Gold. Tre nätter kvar nu så det löser sig oavsett med 30nätter, men gillade 2x.

Rickard_O

Medlem
@mrestes Hotels är dessutom ännu bättre med Gold status. Jag kör enbart med dem eller Hilton utanför Norden där jag också bor med Jordgubben.

Tråkigt bara att de slutat med dubbla stämplar. Jag har fått bo ihop varenda natt i år för förnyat Gold. Tre nätter kvar nu så det löser sig oavsett med 30nätter, men gillade 2x.
Man behöver ju inte direkt jobba hårt för att åter uppnå gold, samlade nog 4-6 stämplar förra året och i år fick jag ihop 7 tror jag.
Känns som man bara behöver titta åt hotels.com håll för att dom ska ge en gold efter pandemin :D
1698148040977.png

M.K

Medlem
@Rickard_O Är inte Covid förlängningarna över med nuvarande period?

Spelar ingen roll personligen då jag hinner nå 30N ganska exakt, men tror faktiskt det.

Rickard_O

Medlem
@Rickard_O Är inte Covid förlängningarna över med nuvarande period?

Spelar ingen roll personligen då jag hinner nå 30N ganska exakt, men tror faktiskt det.
Jag trodde mitt guld skulle försvinna, men fick tydligen förlängt i somras igen, inte så jag klagar direkt :cool:
Inte för att jag använder hotels jätteofta, men har ju varit helt ok cashback med "10%" när det inte finns något prisvärt Hilton eller Accor.

M.K

Medlem
@Rickard_O Det är mer än ok.

10% med rewards, ofta 2x tidigare med timing.
4-10% cashback via diverse partners.

Jag har t o m fått Hilton hotell billigare via Hotels plus frukost som HHG goodwill. Det kallar jag bra deal!

Last edited:
Toppen