Senaste nytt

Hotels.com Reward Slopas, ersätts av Expedia VRBO

intuition

Medlem
Samma för mig. Gold borta, 2 frinätter borta.

Om man ställer om sin region till Sverige, kommer den gamla sajten tilbaka med de gamla förmånerna. "Programmet är bara tillgängligt i USA" enligt en pop-up - men varför tvingar de då alla att gå igenom en konverteringsprocess och godkänna nya villkor för ett nytt program?!

Hachans

Medlem
Samma för mig. Gold borta, 2 frinätter borta.

Om man ställer om sin region till Sverige, kommer den gamla sajten tilbaka med de gamla förmånerna. "Programmet är bara tillgängligt i USA" enligt en pop-up - men varför tvingar de då alla att gå igenom en konverteringsprocess och godkänna nya villkor för ett nytt program?!

Så där kom bekräftelsen på att det bara är USA i nuläget då.

Anar då att varje konto har två olika nivåer, en för det gamla programmet och en för de nya. Det gamla programmet ligger kvar på alla ställen där det inte amerikanska är då. Men försöker man komma åt det amerikanska visas inget eftersom ingen konvertering skett.

Förlåt en dum fråga, men vad är vitsen med att ställa in en annan region är sin normala? Blir det annat utbud av hotell eller bättre priser om man ställer regionen till USA tex?

palmen

Moderator
Förlåt en dum fråga, men vad är vitsen med att ställa in en annan region är sin normala? Blir det annat utbud av hotell eller bättre priser om man ställer regionen till USA tex?
Jag fick 20% rabatt på ett hotell i LA om jag ställde om till UK/GBP jämfört med att ha SE eller US sidan för samma hotell. Vet inte om det var någon glitch men man betalar ju oavsett i dollar på boendet.

Rickard_O

Medlem
Brukar ställa om Hotels.com för att kolla efter bästa pris för matcha priset mot Hilton och Accor som har 'Best price guarantee' där dom matchar priset och man får 25% billigare på det!
Men jag hade fortfarande gold på Hotels.com nu och mina stämplar finns kvar, har en bokning nu i slutet på Juli som får upp mig över 10 stämplar, hoppas det gäller fortafarande så man kan nyttja det!

intuition

Medlem
När jag loggade in nyss tvingades jag först att godkänna nya programmet och reglerna. Därefter var jag automatiskt inne på amerikansk region utan att jag visste eller kunde se det. Så för mig var det inget aktivt val att byta region. Därav min kommentar att man behöver aktivt ställa tillbaka regionen till svenska för att få tillbaka det gamla programmet.

gdaily

Medlem
Jag blev i natt omtvingad till OneKeyCash, mina gamla stämplar har försvunnit och jag har 51 dollars att boka för. Nåja det var kul så länge det varade, avbokade nu mitt hotell i Bratislava och låter jobbet boka det i stället, enligt jobbinstruktionerna som jag tidigare "fått ok att tumma lite på".

Först Radisson och nu Hotels.com, finns det något program kvar som är bra för en sällanresenär?

Joje_66

Medlem
Loggade precis ut och in igen på Hotels.com. Ingen pop upp eller omdirigering.
Mina 3 stämplar och 8 bonusnätter finns som vanligt.

Loggar in i Chrome, i Sverige, utan VPN.

Om alla skriver samma info om hur man loggar in kanske det går att få grepp om hur allt hänger ihop :)

Byter jag till USA så omdirigeras jag omedelbert till info om konvertering.

Your OneKeyCash
$0.00

Welcome to Blue tier, JOJE_66!​

We've converted any existing Hotels.com stamps or reward nights and Expedia Rewards points to OneKeyCash

Borde inte vara $0.00 om något konverterats och allt finns kvar som innan när jag byter till Sverige igen.

Angående att byta region så har man i alla fall tidigare kunnat söka både flyg och hyrbil via Hotels.com om man bytt.

gdaily

Medlem
Mitt konto på Hotels är jättegammalt långt innan de fanns regioner, så jag klassades säkert som amerikan. Nätterna är borta och konverterade för mig när jag byter region

perhall

Medlem
Mina också borta men bytte till Sverige/svenska. Ingen skillnad, ser inga nätter alls (hade några stycken), men det står att jag snart får en ny... hmm.... samma webb och app. Har det försvunnit nu eller skulle det va kvar? Svårt veta.

Toppen