Detta är som tidigare sagt min första claim, så jag är inte alls redo på att ett flygbolag som ägs av en stat kan vara så oärliga.
Nu verkar de fabricera "bevis".
Det kom svar från AirBaltic igår, jag uppskattar om ni kollar på det bifogade och kommenterar. Vad är det de försöker (mer än att undvika att betala)?
Planet skulle ha lyft kl 9:55, min fru ringer till AirBaltic kl 14:30 - dvs. 4 och en halv timme efter avgångstid. Då har jag redan stått och försökt få oss ombokade i drygt 3 timmar.
Då AirBatlic verkar ha en inspelning av samtalet vore det väldigt spännande att få ta del av den. Då min fru frågade vad de anser att vi bör göra eftersom de inte lyckas boka om oss på Arlanda så valde AirBaltics representant att helt enkelt säga att det inte är hennes problem och lägga på.
AirBaltic bifogar även ett flygbokningsutdrag, jag är ju inte (ännu, men snart tack vara bc.se) ett proffs, så jag behöver hjälp att tyda det.
Det är detta som jag misstänker är "fabricerade bevis". Säger de att de bokade oss alla 4 pax på en annan flight? Menar de att jag hellre lägger ut drygt 30,000 kr på nya flygbiljetter än tackar ja till deras bokning?
Är detta en förfalskning?
Ibland undrar man om man är med i en fars, men detta är säkert ingenting jämfört med hur rent de säkert spelar i en domstol.
Visa bifogad bild air baltic svar 2 till arn.pdf
Visa bifogad bild air baltic utdrag flygbokning.pdf