Senaste nytt

Hjälp mig att komma hemifrån några dagar! (Superb liverapport lovas)

Xpressen

Medlem
Okej vänner!

Sambon och jag hade inte riktigt samma uppfattning om vad ”att vara borta en helg” innebar. Efter en lång och hård förhandling kom vi åtminstone överens. Jag får bara bort Max 48h. Det medförde naturligtvis att mitt tidigare alternativ sprack och vännerna i bkk missas. Men skam den som ger sig, jag behöver egen tid.

Har nu bokat:

GOT-FRA 10/1 10:20-12:05 LH Business
FRA-HND 10/1 18:00-13:05 +1 LH First
HND-FRA 12/1 00:50-05:20 ANA First
FRA-GOT 12/1 08:00:09:40 LH Business

Det positiva är att jag får prova 2 olika first produkter. Det negativa att jag inte får mer än knappa 12h på destinationen.

Behöver lite hjälp med vad jag ska hitta på under denna tiden. Är det loungehopping eller en tur in till stan som gäller?

Sambon försökte få igenom en chartervecka på GranCaniara i utbyte mot att jag skulle få åka men det lyckades jag avstyra och istället blir det en vecka på Atlantis the Palm i Dubai med henne och dottern i mars. Så egentligen vet jag inte vem som vann denna förhandlingen men jag ska åtminstone njuta av lite härligt fin flyg.

Rapporten blir kanske inte lika spännande nu men ska göra vad jag kan för att dela min upplevelse med er.
 

Skogi

Medlem
Sambon försökte få igenom en chartervecka på GranCaniara i utbyte mot att jag skulle få åka men det lyckades jag avstyra och istället blir det en vecka på Atlantis the Palm i Dubai med henne och dottern i mars. Så egentligen vet jag inte vem som vann denna förhandlingen men jag ska åtminstone njuta av lite härligt fin flyg

tenor.gif


Förlåt, jag kunde inte hålla mig.
 

palmen

Moderator
Okej vänner!

Sambon och jag hade inte riktigt samma uppfattning om vad ”att vara borta en helg” innebar. Efter en lång och hård förhandling kom vi åtminstone överens. Jag får bara bort Max 48h. Det medförde naturligtvis att mitt tidigare alternativ sprack och vännerna i bkk missas. Men skam den som ger sig, jag behöver egen tid.

Har nu bokat:

GOT-FRA 10/1 10:20-12:05 LH Business
FRA-HND 10/1 18:00-13:05 +1 LH First
HND-FRA 12/1 00:50-05:20 ANA First
FRA-GOT 12/1 08:00:09:40 LH Business

Det positiva är att jag får prova 2 olika first produkter. Det negativa att jag inte får mer än knappa 12h på destinationen.

Behöver lite hjälp med vad jag ska hitta på under denna tiden. Är det loungehopping eller en tur in till stan som gäller?

Sambon försökte få igenom en chartervecka på GranCaniara i utbyte mot att jag skulle få åka men det lyckades jag avstyra och istället blir det en vecka på Atlantis the Palm i Dubai med henne och dottern i mars. Så egentligen vet jag inte vem som vann denna förhandlingen men jag ska åtminstone njuta av lite härligt fin flyg.

Rapporten blir kanske inte lika spännande nu men ska göra vad jag kan för att dela min upplevelse med er.
Skippa allt vad lounger heter på Haneda, inte värt att stanna i mer än nödvändigt. Ta tåget in till valfri del av Tokyo istället, väldigt enkelt från Haneda och tar inte lång tid alls.
Frågan är ju bara när du tänkt lägga in sömn, antar att det blir i slutet på bägge flighterna.
 

Xpressen

Medlem
Skippa allt vad lounger heter på Haneda, inte värt att stanna i mer än nödvändigt. Ta tåget in till valfri del av Tokyo istället, väldigt enkelt från Haneda och tar inte lång tid alls.
Frågan är ju bara när du tänkt lägga in sömn, antar att det blir i slutet på bägge flighterna.

Tack, låter som det blir en sväng in till Tokyo då.

Kanske är naiv men tänker att jag kan lyckas klämma in 4-6 timmar sömn både dit och hem och ändå få ta del av upplevelsen och då är ju sömnen inget problem.
 

Lagerman

Medlem
Ta en taxi eller tåg in till stan från Haneda! Som @palmen skriver så är loungeutbudet inte superspännande. Jag skulle sikta på ett snabbt besök till Tokyo Skytree i Sumidaområdet. Från deras utsiktsdäck får du en fin överblick av den fantastiska staden. Med förköpt biljett slipper du köa och den köps bäst på: Tickets | TOKYO SKY TREE

Sedan vidare till valfritt Sushi/ Sashomihak och sedan tillbaka till HND för maskinupphälld Öl och Japansk Whisky i ANA loungen.

Det är mina 5 cent med tanke på din tidsram... ☺️ Ser fram emot rapporten!
 
Jäkla brud du har hahah..
Själv lyckades jag få till 6 dagar utomlands, sa bara "tjaaa då".

Kom självklart hem med en fin vääääldigt fin present!

12 timmar i HND blir kul, du kan ju festa inne i Tokyo till typ 21.30/22.00 och hinna till flighten utan problem! Du tar dig lätt till flygplatsen med tåg från valfri station inne i Tokyo!

Mitt förslag är att köpa sömnpiller, kröka i fct och under middagen på planet! Ta två piller och somna sen sött.

Upp, kör champagnefrukost på planet, av... Snabbt till tåget (ligger i flygplatsen) in till stan, börja med en brunch eller liknande på Ritz-Carlton, åkt till ett shady kvarter i Japan och träffa några japaner, drick sake, ät michelinsushi, åkt till en skybar och drick lite bloody Mary, hitta några nya japaner och utmana dem på ölhävartävling, åk till valfritt spa och ta massage, avsluta med ramen i någon kvarterskrog i tokyostation där du bjuder laget runt på bärs!

Försök dricka minst 3 bloody Mary under dagen för att få i dig rätt mängd vitaminer!
 
Toppen